Forum voor dyslexie pagina
Startpagina.nl Dochters op alfabet Categorieen Voor kids Luister radio Kijk TV Meer Startpagina

dyslexie.startpagina.nl/prikbord

Dit prikbord is vernieuwd. Discussieer verder en registreer je op het nieuwe forum: dyslexie.startpagina.nl/forum/

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: DiscussielijstNieuw berichtZoekenLog inPrint
 • Uitgeklapt op datum • Uitgeklapt met draadjes

dyslexie op het mbo

Gepost door: regina ()
Datum: 20 oktober 2007 00:31

Van mijn zoon is al vanaf groep 5 bekend dat hij dyslexie heeft, hij heeft dan ook een dyslexie verklaring. Na de lagere school heeft hij de vmbo tl gedaan, geen enkele keer (lagere en middelbare school) is hij blijven zitten, ook hij heeft veel tijd gestoken in dyslexie training, bijles, rt net zo als vele kinderen van mensen die op dit prikbord komen. Hij zit nu in jaar 2 van bol opleiding ict beheer niveau 4 en het gaat best goed. Maar nu zijn er enkele leraren/docenten op school die weer beginnen over zijn spellingfouten. Spelling is voor hem een probleem vnl de dt en t juist toepassen, oeverloos hebben we dit in het verleden geoefend maar dit zakt gewoon weer weg. Inmiddels is hij met zijn 17 jaar niet meer te motiveren tot weer extra lessen spelling, en ik kan dit goed begrijpen dit helpt maar voor korte tijd.
Nu heeft hij afgelopen week een kleine aanvaring gehad met een docent, het groepje waarmee hij werkt (dit veranderd bij elk project van samenstelling) heeft enkele jongere die niet van nederlandse afkomst zijn en waar taal ook een probleem is. Van mijn zoon wordt regelmatig verwacht dat hij de notulen ed van de te houden vergaderingen die bij dit project horen naleest op grammatica, ondanks spellingcontrole zitten er nog wel eens wat fouten in. Nu werd door de docent gezegd dat als men op deze manier zou spellen men nooit een hogere functie in een bedrijf kan krijgen zoals directeur of zo (net of iedereen dat dan ook zou willen) en naar mijn zoon toe zei hij dat spellingsfouten met d en dt niets te maken hebben met dyslexie. Ik vind dit eigenlijk niet kunnen en voor een dyslect behoorlijk demotiverend. Kan ik hier iets van zeggen? Het is een grote school, bij de open dag vertelde ze dat ze geweldige programma s hadden voor leerlingen met dyslexie en alle medewerking gaven, dit zijn ze ws vergeten te vertellen aan de docenten zelf. T/m de tweede klas van de middelbare school is hij altijd bezig geweest met zijn probleem, ook ik heb er behoorlijk wat energie in gestoken, overleg met docenten als het weer niet werd begrepen, zorgen dat alle beloofde maatregelen werden toegekend, uren oefenen. Na de tweede klas middelbare school had hij minder problemen (ivm het gekozen vakkenpakket), en nu begint het hele gezeur weer van voor af aan. Ik word al wee moe als ik eraan denk (en ook behoorlijk pissig). Graag advies (ook van docenten van het mbo)

Onderwerp Geschreven door Gepost
  dyslexie op het mbo
regina 20/10/2007 00:31

Re: dyslexie op het mbo

Vechter 20/10/2007 11:59

nijntjepluis 24/10/2007 20:28

wim 25/10/2007 08:53

karin 25/10/2007 09:21

Sillie 25/10/2007 15:35

marian hendriks 03/12/2007 09:30

Heleen Kers 22/02/2010 21:21

Annemarie 05/04/2010 22:40
Ga naar: •DiscussielijstZoekenLog in
Sorry, je hebt geen toestemming voor het posten van berichten in dit forum.

Privacy- en cookiebeleid - Copyright - Disclaimer - Alle dochters - Dochters per categorie - Forum en chatregels - Contact
© 1998-2011 Startpagina B.V. - dyslexie.startpagina.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep