Hey 

Ik heb dyslexie en vooral dysorthografie. 

Ik maak redelijk wat fouten als ik notities neem, verslagen schrijf of als ik een mail schrijf.

Onlangs hebben ze op mijn werk daarover aangesproken. En zit er behoorlijk verveeld mee.

Zij hadden er gelukkig begrip voor. Ze hebben absoluut geen probleem dat ik langer over mijn mails en verslagen doe dan de anderen. Maar vonden het jammer omdat ik veel inhoudelijk bijbreng maar door mijn mails, brieven,… kom ik “minder inteligent ” over kom omdat ik veel meer in een spreektaal schrijf dan een correct academisch jargon (het is niet dat ik het jargon niet ken want tijdens vergaderingen  gebruik ik wel de ‘juiste’ woorden) maar in dat jargon schrijf ik veel meer fouten en voel me daardoor onzeker . Ook vielen ze over dat ik mijn werkwoorden niet altijd correct vervoeg. Zelf had ik dat niet door.

Nu stelden ze voor dat ik een zinnetje onder mails die ik schrijf toe te voegen zoals vb dyslexie is vom, geen inhoud.

Wat denken jullie daarvan? Mij geef het een gemengd gevoel. Ik wil niet hebben dat mensen denken dat ik dom ben omdat ik met fouten schrijf maar langs de andere kant hebben ze geen zaken mee dat ik dyslexie heb denk ik dan. 

Groetjes

Floor