ehh, verbeter mij als ik het fout heb maar EEN PRIKBORD VOOR MENSEN DIE NIET KUNNEN LEZEN!!!!!!!!!!!
Andersom is lastiger. Dan weet je niet meer wat je geschreven hebt…;-)
Ik maak er overigens wel makkelijk een grapje over, maar ik heb als vervangend mentor van een tweede klas m/h wel eens een vader aan de lijn gehad, die aan het eind van leerjaar twee hoorde dat z'n kind dyslexisch is. Daarom ging het zo slecht met zijn talen, en bij ons op school krijgen kinderen ook nog eens een extra taal, te weten Spaans. De jongen in kwestie was al aangemeld op het vbo toen bleek dat hij eigenlijk heel goed kan leren. Hij is een jaar gedoubleerd en nu heb ik hem in de derde weer als mentorkind. God wat kan zo'n kind veranderen als er aandacht aan hem besteed wordt. Het probleem is alleen hoe je als docent/mentor (ouder?) herkent dat iemand dyslexisch is. Ik ben docent biologie en heb van taal weinig verstand. Hoe kan ik het toch signaleren?
Yljas
webmaster El Houda
www.elhouda.nl
Zet binnen school een goed systeem op voor signalering.
Daarbij inschakelen van bijvoorbeeld een begeleidingsdienst.
Het OAC Zwolle bijvoorbeeld.
Ik vind het een taak van een zorgteam, preventieteam dat een VO school moet hebben om een sluitend netwerk te maken.
Ik ondersteun zelf scholen bij deze opzet. Ga niet in je eentje aan het tobben. Dit is een kwestie van schoolbeleid en daarbinnen valt de signalering van mentoren, taaldocenten etc.
Sukses
Henk Westerhof
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?