automatisatie

  • Karen Derwael

    Onlangs was er op de Nederlands TV een documentaire over dislexie. Ze hadden het erover dat dyslexie kan liggen aan het automatisatiecentrum in je hersenen. Dat dat slecht zou werken en dat wij dislectischi (inderdaat ik heb het zelf) onze voorste hersenkwab dan ometen gebuiken voor automatisatie waardoor dingen aanleren trager gaat. Weet iemand daar iets meer over. In België wordt er namelijk niet zo veel over gesproken in de pedia.

  • Frans Naitingkeel

    presoonlijk beh ik neit z'on lats vam disleksei, maar aderen wal

  • tanja

    hoi

    ik ben tanja ben zelf ook dysle… die woord is moeileek he

    nou heb je geooord van davis {dda)

    davis is een man die zelf ook dysle… is een hij heeft een manier

    gevoonden om beter met dysl… om te gaan

    ik zelf heb nog geen beandeling bij hun ondergan met hun metode maar heb wel begonen

    met het leeren om later zelf volwasene of kinderen te kunen helpen

    een ik persoonlijk vind dat de davis metode veel mensen zaal helpen trouwens het heeft haal veel mensen geolpen

    nou ik hoop daat je er aan uit kan

  • esther

    Hoi

    ik heb zelf ook dyslexie. Heb je er al een soort van cursus voor gehad?

    Ik heb het wel gehad, het help je echt. Ik weet niet waar je precies woont, maar er zijn er ook een paar in belgie. Als ik je nog meer kan helpen moet je het zeggen.

    Ik zal het even uitleggen, je krijgt een test dan weet je of je het hebt. dan kan je een cursus doen het is een hoop geld maar als het je help dan heb je er alles voor over. Het klinkt stom maar dan krijg je klassieke muziek te horen. Wat wil je nog meer weten vraag het mischien weet ik het wel.

    groetjes

    esther

    je kan mij altijd mailen

  • marjolein

    hoi karen derwael,

    Dyslexie heeft er mee te maken dat je een schakel mist in je hersenen die de link mist voor bijvoorbeeld klanken, wat bij mij het geval is (onderandere). Ik weet niet waar die link zit in de hersenen. want als jij zegt dat dat automatisatie niet goed werkt betekent dat alle mensen met dyslexie niet goed kunnen lopen bijvoorbeeld en dat is bij vele niet het geval. Maar om eerlijk te zijn vele medi… weten niet waar dyslexie vandaan komt en hoe het eigenlijk werkt.

    marjolein

  • Karen Derwael

    hallo Ester

    > ik heb zelf ook dyslexie. Heb je er al een soort van cursus voor gehad?

    Ik heb geen cursus gehad. Het is bij mij pas ontdekt in het voorlaatste jaar

    van het middelbaar onderwijs. En tot nu toe heb ik ook nog geen tijd gehad

    om er iets aan te doen. Mijn studies vragen veel van mij en zijn ook zwaar.

    Ik ben nu 21 en een half en zit in mijn derde jaar Industrieel Ingenieur aan

    een technische hoge school. En omdat het zo laat ondekt is had het ook geen

    zin meer om met een behandelling te starten.

    > Ik heb het wel gehad, het help je echt. Ik weet niet waar je precies

    woont,

    > maar er zijn er ook een paar in belgie. Als ik je nog meer kan helpen moet

    > je het zeggen.

    > Ik zal het even uitleggen, je krijgt een test dan weet je of je het hebt.

    > dan kan je een cursus doen het is een hoop geld maar als het je help dan

    heb

    > je er alles voor over. Het klinkt stom maar dan krijg je klassieke muziek

    te

    > horen. Wat wil je nog meer weten vraag het mischien weet ik het wel.

    Wat voor een cursus is dat eigenlijk?

    Ik heb nog een vraagje. Wat doet jou school eraan om je te helpen of ben je

    al afgestudeerd?

    Groeten

    Karen

  • Hilda

    Hallo Esther,

    Ik ben Hilda en ben 25 jaar.

    Ik heb ook een dyslexie en wil graag weten over welke cursus je over hebt?

    Zou je de pagina erbij willen vermelden zo dat ik meer informatie kan krijgen.

    En als je nog meer informatie hebt over cursussen dan vraag ik je om het even

    naar mij te emaillen.

    Al vast bedankt

    groetje Hilda

  • Hilda

    Hallo Esther,

    Ik woon in Rotterdam en zou echt willen wetten of ik het heb en hoe duur zoon

    cursuss is, zou je me kunnen informatie sturen op email hm.mendes@quicknet.nl

    En nog een vraag kan je een vergoeding vragen bij de belastingdienst?

    Groetjes en bedankt

    Hilda

  • esther

    Wat voor een cursus is dat eigenlijk?

    het klikt mischien heel raar maar het is echt zo, het zwanenmeer ( als je dat kent dat lied ) en dat krijg je te horen. Heel raar voor de mensen die het niet hebben of kennen. Maar het is echt zo het helpt. Je krijg dan ook een test van woorden lezen en dan na zeggen, lijkt kinderachtig maar ook dat helpt je. Ik zou het iedereen aanraden die het heeft. en maak er echt tijd voor. bij mij hebben er mensen van ongeveer 3 tot 60 jaar gezeten en hoe eerder je begint hoe beter het is. En ik herken alles wat je zei dat studeren veel vraagt van je.

    Wat doet jou school eraan om je te helpen of ben je al afgestudeerd?

    ik heb eerst vbo gedaan nu studeer ik helpende in de verzorging, nog een paar maanden en dan spw, sociaal pedagogisch werk waarschijnelijk in het onderwijs. om kinderen duidelijk te maken dat ze niet dom zijn als ze zo iets hebben.

    heb je nog meer vragen stel ze me ik probeer overal antwoord op te geven.

    groetjes

    esther

  • esther

    het klikt mischien heel raar maar het is echt zo, het zwanenmeer ( als je dat kent dat lied ) en dat krijg je te horen. Heel raar voor de mensen die het niet hebben of kennen. Maar het is echt zo het helpt. Je krijg dan ook een test van woorden lezen en dan na zeggen, lijkt kinderachtig maar ook dat helpt je. Ik zou het iedereen aanraden die het heeft. en maak er echt tijd voor. bij mij hebben er mensen van ongeveer 3 tot 60 jaar gezeten en hoe eerder je begint hoe beter het is.

    ik zal het voor je opzoeken of ik dat boekje nog ben dan zal ik het je mailen of hier opzetten voor iedereen die het wil weten.

    groetjes

    esther