lesebanc

  • Ynze Waterlander

    Zijn er ouders dan wel leerkrachten, die hun reacties kwijt willen over de lesebanc. Onze zoon heeft dyslexie en wij overwegen aanschaf van deze methode. Verder weet ik dat de leerkracht van mijn zoon ook belangstelling voor deze methode heeft, maar niet weet wat de waarde van deze methode is.

    alvast bedankt

    Ynze Waterlander

  • Arja de Best

    Geachte Ytze,

    Wij oefenen nu een paar maanden met de lesebanc.

    Persoonlijk vind ik dat het wel een beetje aantrekkelijker zou kunnen. Er zit geen plaatje bij, niks… Onze dochter is het na aanvankelijk enthousiasme dan ook behoorlijk zat, en wil weer ''gewoon uit een boekje " oefenen.

    Ik denk wel dat het bij consequent elke dag oefenen met de lesebanc vooruit zal gaan, maar dat is met elke methode zo. Ik wil je niet ontmoedigen hoor. Is het niet mogelijk dat de school de licenties van het programma koopt, en jullie een copy geeft? Bij ons is dat zo gegaan. Nu ben ik zelf ook leerkracht op die school, dus ik weet eigenlijk niet of het officieel zo mag! Sterkte!

    Gert en Arja de Best ouders van Rianne( bijna 8, behoorlijk dyslectisch)

  • RT bureau Westerhof

    In de praktijk hebben we dit programma.

    Als onderdeel van een totale strategie is het goed inzetbaar.

    Goede keuzes maken van de onderdelen die gedaan worden is nodig: kortom je gebruikt het pas na enige tijd goed. Het kost behoorlijk jezelf inwerken.

    Volkomen zinloos is het kind er zomaar mee aan de slag te zetten.

    Groeten

    H. J. Westerhof

    Wolvega.

    http:/www.home.worldonline.nl/~rtwester/index.htm