prisma bril

  • kelly

    Door de opticien zijn we voor mijn dochter bij dr. Biewenga Booy (of zoiets) geweest. Zij heeft nu een soort prisma in haar bril waardoor ze beter zou kunnen lezen. Hiervoor had ze helemaal geen bril, dus ze weet niet of dat prisma nu een functie heeft of niet. Heeft iemand hier ervaring mee?????

  • frans

    Beste kelly voor mij zelf heb ik zo bril en waar het voor dient helpt het

    De letters staan nu beter stil

    Bij mijn dochter hebben we ook zo bril +0.5 glazen En bij haar hielp het zo veel

    dat ze nu de letters recht over iend ziet en niet scheef.

    Wat het doet :als je met je ogen kinppert moet je nomaar gesproken naar het zelfde bijfen kijken . bij mij en mijn dochter is het zo dat we zeg maat iets naar

    links kijken ,je scheuft dus een of twee letters naar links ,dit is zeer lastig als je moet lezen ,met zo bril is dit efekt even weg ,

    Als je ziet hoe ze dit testen sta je verbaast .

    Wat de bril voor mij doet is er voor zorgen dat het beelt rustiger word ,

    je gaat er dus niet beter van lezen alleen het wordt makelijker

    groeten frans

    PS gekleurdt papier helpt ook gele letters op een blauw vlak is het beste voor mij.

  • marjolein

    Beste Kelly

    Ik heb zelf al 3 jaar een prismabril. In het begin dacht ik ook wat heeft zoeen bril nou voor nut. waarom zou ik een bril dragen als ik zonder ook goed kan zien. maar je merkt pas wanneer je de bril op zet hoeveel rust je ogen krijgen. ik kreeg opeens geen last meer met lezen. in het begin dan begonnen de letters te dansen of kreeg ik een ontzettende hoofdpijn. met de bril heb ik hier geen last van. ik lees niet meer twee keer de zelfde zin achter elkaar ik zie nu waar de volgende zin begint. ik weet wat ik lees.

    in het begin denk je dat die bril onzin is maar hij werkt echt. ik heb hem niet altijd op, alleen met lezen. maar ik kan nu niet meer zonder.

    vriendelijke groeten marjoleinkelly schreef:

    >

    > Door de opticien zijn we voor mijn dochter bij dr. Biewenga

    > Booy (of zoiets) geweest. Zij heeft nu een soort prisma in haar

    > bril waardoor ze beter zou kunnen lezen. Hiervoor had ze

    > helemaal geen bril, dus ze weet niet of dat prisma nu een

    > functie heeft of niet. Heeft iemand hier ervaring mee?????

  • gaby

    hallo kelly

    ik ben zelf ook bij mevrouw bieuwen booyenga geweest.

    ik heb dus na 20 jaar ook een bril, een prisma bril.

    als het goed is heeft zij jullie alles uitgelecht over de bril.

    een beetje natuurkunde zit er ook in.

    een prisma bril zorgt dat je oogpunten weer bij elkaar komen.

    mijn ogenpunten komen niet bij elkaar en doordat ik dus een bril draag met prisma glazen moeten mijn oogspieren dus weer opnieuwe leren ‘kijken’ en daardoor komen mijn ooog punten weer bijelkaar.

    ik heb de bril nu een week, je ogen wennen er wel snel aan, alles ziet er heel anders uit, bij mij werd alles boller en zag ik ineens drie d.

    een vriendin van mij ziet alles wat holler.

    ik zal echt die bril aan je dochter geven er gaat een wereld voor haar open en echt het helpt.

    haar leven zal stukken aangenamer worden.

    ik klungelde altijd heel veel zat onder de blauwe plekkern kon geen (bijna) bal vangen en nog veel meer.

    bij mij is het echt ondekt omdat ik als ik auto reed echt heel veel last had, hoofdpijn en niet et zuinig ook.

    ik ben toen naar pearl in assen geweest en die man had de testen gedaan niks aan de hand totdat ik bepaaldse dingen vertelde.

    met lezen dat de andere letters wazig worden en bewegen. tv kijken en vooral in de bios is erg vermoeiend.

    vorige week heb ik voor het eerst een film gezien met mijn prisma bril op en echt het is heel anders, heb echt kunnen genieten.

    dus geef je dochter aljeblieft die prisma bril, ety helpt echt

    groetjes gaby moses

  • carmen

    Mijn zoon heeft ook een prisma bril, maar hij weigert hem op te doen want het helpt niet volgens hem. We hebben er veel geld voor uitgegeven. Jammer.

  • gaby

    wat stom dat hij hem niet wil opdoen, hoe oud is hij??

    zeg maar dat het echt helpt.

    als je er door heen kijkt lijkt het net of alles normaal is.

    maar dat is niet zo, voor mij ziet alles er toch anders uit, ik zie alles nu boller, alles leek zo plat, ik zie nu diepte.

    ik keek wel eens naar drie d schilderijen, maar zag dat nooit.

    nu met deze bril kan ik wel zien dat het drie d is.

    het helpt, aan de bril zelf wen ik niet of niet snel.

    maar aan het beeld wel, het is nu net of alles nooit anders is geweest.

    ik heb een prisma bril van 600 gulden op en dan heb ik nog een vrij goedkoop montuur.

    ik zou zeggen wie is er de baas jij of hij, hij zal wel moeten die bril, misschien is hij er over een jaar of twee al weer vanaf.

  • Jolien Tonnon

    Sinds ik een prisma bril heb lees ik echt veel sneller, de letters worden uitelkaar getrokken terwijl ik eigenlijk niet eens wist dart ze door elkaar stonden.

    Ook zie ik nu opeens diepte.

    Ik draag mijn bril nu een half jaar mijn resultaten zijn echt enorm verbetred, nog steeds ben ik elke dag weer verbaasd met het enorme verschil!

    Er is alleen een probleem, als je er eenmaal aangewent bent kun je niet meer zonder. Ik droeg hiervoor ook geen bril maar ja nudus wel. Lensen met prismas zijn nog niet uitgevonden…..(zelf heb ik een prisma van 3 wat extreem hoog is, het kan zijn dat andere de verschillen minder sterk ervaren)

    Trouwens niet bij ele vorm van dyslexie helpen prisma glazen maar het is het proberen meer dan waard. Succes!

    Groeten JOlien.

  • Manon

    Bezoek de internetpagina van De heer Van Gemert eens, wellicht een lichtpuntje in het dyslexieverhaal. www.vangemerttherapie.nl. Succes!kelly schreef:

    >

    > Door de opticien zijn we voor mijn dochter bij dr. Biewenga

    > Booy (of zoiets) geweest. Zij heeft nu een soort prisma in

    > haar bril waardoor ze beter zou kunnen lezen. Hiervoor had ze

    > helemaal geen bril, dus ze weet niet of dat prisma nu een

    > functie heeft of niet. Heeft iemand hier ervaring mee?????

  • Duckman

    Ik heb zelf al 12 jaar een prisma bril en het bevalt mij uitstekend.

    De werking van deze bril.

    Dyslexie is een storenis tussen de twee hersen helfden, hier door worden je ogen niet op het zelfde punt gericht als je moeite doet lukt dit wel maar als je met je ogen knippert ben je dat punt weer kwijt en moet je op nieuw zoeken. Iemand met dyslexie die ongeconcentert kijkt, kijkt ook een klein beetje scheel. Een prisma bril verbuigt het licht iets waardoor je ogen in rust op het zelfde punt zijn gericht. Een testje die Dr Biewenga Booy doet is met een lamp. Je loopt naar een lamp en doet dan je ogen dicht en loopt dan weer achteruit terug. Als je je ogen dicht hebt gaan je ogen naar de nutrale stand, je denkt dat de lamp nog recht voor je staat maar omdat je ogen anders staan loop je niet recht naar achteren. Als je goede prisma's hebt blijven je ogen rustig op de zelfde plek staan en llop je dus recht naar achteren. Een prisma maakt kijken rustiger en kun je dus meer aandacht aal het lezen besteden. Omdat prisma niet direct op valt willen kinderen niet zo'n stomme bril op en dat is jammer.

    Deze bril is niet de oplossing voor dyslexie het onder drukt alleen een bij verschijnsel. De stand van je ogen verandert ook en doorom moet je van tijd tot tijd ook andere prisma glazen 1 a 2 jaar.

    Sander

  • lenie

    Ik heb al jaren een prisma bril en heb nu een nieuwe tv gekocht 107 cm. Heb nu weer veel klachten zoals band om voorhoofd een dat mijn spieren in mijn hoofd weer strak aanvoelen.

    Moet ik nu wennen of kan ik beter een ander formaat tv nemen.