prisma bril

  • Silvester

    Beste Lenie,

    ik denk dat het dan meer te maken heeft om je ogen weer eens op telaten meten. kijken of de prisma of evt. sterkte aangepast moet worden meestal zit het hem in de cylindrische afwijking.

    gr,

    silvester

  • Tinie

    Mijn dochter(18 jaar) is vandaag bij mevrouw Biewenga langs geweest en wel voor de laatste keer. We zijn bij haar gekomen doordat ze erg veel hoofdpijn had en ook vooral hoofdpijn tegen het overgeven aan.Van klein af aan had ze dit al. Ze wilde dan ook altijd in het donker liggen op bed.Nadat ze bij iemand was geweest voor voetreflexmassage kwam eruit dat het aan de ogen lag.

    En ook aan het evenwichtsorgaan, we zijn nu 2 jaar verder en mijn dochter kan nu zonder bril die zij destijds gekregen had. Ze hoeft het alleen te gebruiken wanneer ze achter de pc zit of televisie kijkt. De ogen zijn al zo anders gaan staan dat de bril bijna in de kast kan. Hoofdpijn heeft ze nog zelden,ze is er heel blij mee. Gelukkig hoef ik haar niet meer ziek te melden dit is echt een verademing.

    We zijn mevrouw Biewenga hier ontzettend dankbaar voor.

    Namens Anna en Tinie.

  • caroline

    Beste Anna en Tinie

    Mijn dochter is gisteren bij de opticien geweest en kreeg te horen dat ze voor haar klachten ( hoofdpijn en duizelig) een prisma bril nodig heeft voor de rest van haar leven. Ze is hier behoorlijk van onder de indruk en wil er over nadenken. Als je aan een prisma begint lees ik wordt je er helemaal afhankelijk van. Ik zoek nu op internet naar andere mogelijkheden. Ik lees over oogspier oefeningen e.d. Hoe kan het dat jou dochter hem nu niet meer nodig heeft?

    Volgens de opticien is het een blijvend iets? Of kun je hem ook gebruiken voor alleen t.v kijken en computeren.

    Welke oog arts ben je geweest? Veel vragen he maar als ik jou berichtje lees is er misschien voor haar ok meer hoop.

    Vriendelijke groet Caroline

  • richard

    Hallo Lenie,

    Las over je klachten band om je voorhoofd.

    Ik heb dit zelf al 10 jaar en nu sinds kort brildragend.Ondanks deze bril nog veel klachten…..

    Kreeg van de week prisma voor mijn huidige bril geschoven door ortoptiste!

    Wauw wat een verschil,alles werd ineens rustig kon eindelijk rustig om me heen zien en goed lezen.

    Helaas vertelde ze mij erbij dat prisma nog niet verstandig waren,snap nog steeds niet waarom,ik zag veel beter?!

    Ben benieuwd naar jou ervaringen.

    Hoop reactie te krijgen.

    Groetjes Richard

    PS: reacties van anderen zijn erg welkom !!!

  • kimberley

    beste Caroline

    ik heb ook een prisma bril.

    ik hoef deze ook niet me hele leven te hebben.

    ik moet om het jaar terug komen om tekijken of me ogen spieren zich aan passen.

    je kan wel oog spieren doen deze heb ik ook 3 maanden gedaan, maar helaas heeft het niet geholpen.

    ik raad aan om gewoon een prisma bril aan teschrafen.

    oog spieren trainen helpt niet.

    Groetjes kimberley

  • Linda

    Hoi richard, zoek het telefoonnr van dr. Biewenga booij in havelte en laat haar je ogen meten. Ik ben al jaren bij haar en heb al heel lang een prisma, waarom zou het slecht zijn. Ik ging heel snel achteruit met de ogen en dat is toen stop gezet. Gewoon doen

  • nicolette

    er zijn heel veel misverstaande over prisma brillen. maar MITS goed gemeten werkt het echt.

    zelf heb ik er al jaren een.. 20 jaar. Eeen tijdje niet opgehad en nu weer opnieuw laten aanmeten en werkt echt

    mijn dochter van 7 had dagelijks hooefdpijn en migraine en met de prisma bril is hij compleet verdwenen.

    We hebben hem aanlaten meten door Dr Vent in alphen (vroeger ben ik getest door mevr biewinga, maar die verhuisde toen naar havelte)

    mijn dochter en ik hebben hem alleen op met lezen op school/werk/thuis, de rest kunnen we zonder gewoon goed zien.

    Zelf heb ik dyslesxie.

    Het is jammer dat er zo weinig van bekend is en de verzekering de testen ook niet vergoeden, want het kan een hoop andere kosten in de gezondheidszorg voorkomen.

    gr

    nicolette