ik ben Monique
Moeder van een heerlijke dochter van 14 jaar
Al op de lagere school hadden we thuis in de gaten dat het niet ging met onze dochter.
Ze had moeite met schrijven en ook als we haar probeerde te helpen, lukte ons dat echt niet.
Mijn man en schoonvader hebben hetzelfde als haar..ze schrijven de woorden zoals ze het horen en maken heel veel taalfouten..hebben moeite met lezen.
Voor ons was het duidelijk dat er iets niet goed was…
Dus hebben we alles eraan gedaan om haar te laten testen, helaas is dat tot nu toe niet gelukt en de leraren zeggen dat dat niet nodig is.
één leraar van de lagere school zei zelf dat omdat ze toch redelijk kon lezen ze niet dyslexie kon hebben.
Ik had er toen de tijd wel over gelezen en herkende toch wel veel dingen.
Ze moest toen naar een hogere school en wou altijd al kok worden ..dus hebben we haar naar Hubertus gestuurd
ze had het daar naar haar zin maar op dit moment red ze het niet meer met leren.
Leraren denken dat ze niet haar best doet en thuis zegt ze huilend …mamma ik begrijp bepaalde vakken niet …het duizeld allemaal
niemand gelooft ons..en ze zal nu blijven zitten.
Op school hebben leraren de pik op mijn dochter terwijl ze heel lief is maar toch nu overal tegenaan gaat schoppen omdat ze haar niet begrijpen
Ik weet niet meer wat we moeten doen
Is er iemand die ons raad kan geven en ons kan helpen.
groetjes Monique