weet het niet meer

  • Monique

    ik ben Monique

    Moeder van een heerlijke dochter van 14 jaar

    Al op de lagere school hadden we thuis in de gaten dat het niet ging met onze dochter.

    Ze had moeite met schrijven en ook als we haar probeerde te helpen, lukte ons dat echt niet.

    Mijn man en schoonvader hebben hetzelfde als haar..ze schrijven de woorden zoals ze het horen en maken heel veel taalfouten..hebben moeite met lezen.

    Voor ons was het duidelijk dat er iets niet goed was…

    Dus hebben we alles eraan gedaan om haar te laten testen, helaas is dat tot nu toe niet gelukt en de leraren zeggen dat dat niet nodig is.

    één leraar van de lagere school zei zelf dat omdat ze toch redelijk kon lezen ze niet dyslexie kon hebben.

    Ik had er toen de tijd wel over gelezen en herkende toch wel veel dingen.

    Ze moest toen naar een hogere school en wou altijd al kok worden ..dus hebben we haar naar Hubertus gestuurd

    ze had het daar naar haar zin maar op dit moment red ze het niet meer met leren.

    Leraren denken dat ze niet haar best doet en thuis zegt ze huilend …mamma ik begrijp bepaalde vakken niet …het duizeld allemaal

    niemand gelooft ons..en ze zal nu blijven zitten.

    Op school hebben leraren de pik op mijn dochter terwijl ze heel lief is maar toch nu overal tegenaan gaat schoppen omdat ze haar niet begrijpen

    Ik weet niet meer wat we moeten doen

    Is er iemand die ons raad kan geven en ons kan helpen.

    groetjes Monique

  • gaby

    na wat ik allemaal van jou begrepen heb.

    heeft je dochter een vorm van dislexie.

    uw man en schoonvader hebben dat ook, dislexie is erfelijk.

    je kan bij de huisarts geloof ik en anders bij ggd een test aanvragen.

    die hoeft niet via school te gaan.

    kijk op de dislexie pagina voor adressen.

    sterkte

  • Monique

    bedankt voor je reactie.

    ik ben al bij de ggd geweest en die kunnen niks voor mij doen..alleen een test die ik zelf moet betalen en dat kost best veel geld.

    Helaas werkt onze huisarts met niks mee en we zijn ook met een andere arts beziog geweest, maar er is geen plek meer voor ons bij andere huisartsen hier.

    groetjes monique

  • esther

    Ik weet wat u mee maakt met uw dochter ik was 15 toen ze er achter kwamen. En iedereen zij dat ik niet leerde thuis of gewoon dom was. Toen was er een lerares die het meteen zag en ons hier naar toe stuurde: http://www.leoeverts.nl/contact.htm.

    Kijk een keer op die site. Ik weet dat het heel veel geld kost omdat ik het zelf ook heb gedaan die test maar dan heb je wel zekerheid. Ik ben er erg mee gehopen. En als ik het zo hoor zou het goed zijn voor uw dochter. Je kan gewoon een keer bellen en vragen hoe het in elkaar zit. Ze helpen je graag. Sterkte en blijf haar altijd steunen.

    Groetjes

    Esther

  • gaby

    dat is niet leuk dat je huis arts niet mee wil werken,

    probeer die site die esther aanbeveelde, ik ken hem niet, maar ga wel kijken.

    veel sterkte en ik hoop dat je er achter kan komen wat je dochter heeft.

  • Monique

    fijn dat iemand me begrijpt

    ik probeerde die site te bereiken maar het lukt me niet.

    Ik zal het nog een paar keer proberen.

    Me dochter is nu thuis..ze hebben haar zo de grond in getrapt op school.

    Ik weet niet wat ik moet doen…als ik haar naar school stuur heeft ze niemand die achter haar staat.

    Aan de ene kant denk ik laat haar maar lekker thuis.Om haar te beschermen.

    Maar het is toch te gek voor woorden.

    Als je met problemen komt begrijpen ze in het begin alles en daarna begint het de leraren te irriteren.

    Nu zeggen ze dat ze een zeikwijf is …ik word daar heel verdrietig om en kwaad.

    Het doet zo zeer.

    groetjes Monique

  • gaby

    jezus wat is dat voor school, je maakt een leerling niet uit voor zeikwijf.

    dat kunnen ze niet maken, helaas heb ik zelf ook ervaring met leerkrachten die niet achter je staan, bij mij peste ze zelfs mee.

    misschien moet je je dochter naar een andere school doen (als daar een mogelijkheid voor is) en dan daar vertellen dat ze moeite heeft met leren.

    wat je ook als tijdelijke oplossing kan doen, is haar naar een huiswerk instituut sturen, zij helpen met leren en huiswerk maken.

    als zei ook constateren dat ze leerproblemen heeft.

    misschien kunnen zei helpen met het doorverwijzen.

    ik weet niet of het werkt, maar ik zou er alles aan doen om er achter te komen wat ze heeft.

    want wat ik van jou lees, vind ik niet normaal meer.

    ik vind het heel erg voor je dochter. en ik hoop ook dat alles snel op zijn pootjes komt en dat jullie weten wat je dochter heeft.

    succes en veel sterkte

  • Monique

    ik vraag me nog wat af.

    Me dochter kan absoluut geen wiskunde en natuurkunde en dat soort vakken.en Met procenten rekenen dan zegt ze al leg je het uit, ik snap het niet allemaal.

    Ze begrijpt het niet en leert het ook niet.

    Kan dat ook met dyslexie te maken hebben??

    Als ik lees over dyslexie schrijven ze alleen maar over lezen en taal.

    Zij kan wel wat lezen maar moet daar de tijd voor nemen.Laatst zat ze ff vlug een kopstukje van de krant te lezen en maakt heel wat anders van het woord wat er boven stond.

    Op de lagere school zeiden ze ze kan wel lezen dus is heeft ze geen dyslexie

  • gaby

    alles wat met leren en zelfs kijken te maken heeft kan in een vorm van dislexie zijn.

    het kan ook echt zo zijn dat ze alleen maar leerproblemen heeft.

    ik heb dan net een half jaar stage gelopen op een basisschool, dus ben ik kwa leerproblemen een“beginner”.

    het kan best wel zijn dat ze de getallen gewoon niet begrijpt.

    ik las dat ze nu op de middelbare zit, heeft ze in groep 8 ook een sito toets gemaakt????????

    daar kan je soms al veel vanaf lezen.

    ik vind het heel moeilijk om te zeggen of je dochter nou leerproblemen heeft en/of dislexie.

    ik denk echt dat je een test moet laten doen.

    misschien kan je naar een mlk school in de buurt gaan en vragen of ze je daar verder kunnen helpen, misschien kunnen zij je helpen met een test.

    anders zou ik het niet weten.

    maar rekenen hoort ook bij dislexie, niet alleen taal en zo.

    maar taal komt veel voor, meer dan rekenen.

  • Monique

    oke dan weet ik in ieder geval dat rekenen ook dyslectie kan zijn.

    Ja met die sito toets was ook zoiets raars..ze had een toets gehad in groep 7 waar een heeeeel erg verontrustende uitslag van was en en in groep acht heeft ze een toets gehad die aan gaf dat ze een middelmatige leerling was.

    Ik ben blij met jullie antwoorden en kan hier best wel wat mee.

    Eigelijk vind ik het fijn om met mensen te praten die er wel wat vanaf weten uit eigen ervaring.

    Vanmiddag heb ik er met me dochter over gehad en zij zegt geen zin meer in een toets te hebben, wat ik me eigelijk wel voor kan stellen.

    Zij heeft ook het idee dat het nu te laat is, en dat ze er nu toch niks meer aan kunnen doen.

    Toen de tijd wou ze het zo graag en is ook moe van al dat gedoe er om heen.

    Ik ga wel informeren bij me ziekefonds of het word vergoed, en ik wil ook graag weten of het overal dezelfde prijs is.

    Heb je nog verschil in het testen…ik bedoel dat de één het goed doet en de ander minder….of dat er een uitgebreiden test is en een kleinere

    Sorry hoor dat ik zoveel vraag…