vriendschappen

  • frans

    bij mijn dochter van 10 blijven vriendschappen nooit lang aan

    bij mij is dit ook zo licht dit aan dyslexie

  • gaby

    nee dat licht absoluut niet aan dislexie

    ik heb ook nooit lang vriendschappen, nu heb ik “vrienden”, maar als je ze echt nodig hebt zijn ze er nooit.

    het ligt vaak aan de anderen, zij begrijpen je niet of het klikt toch niet..

    de mens is ook iets raars, ze zijn egoischtisch en iedereen, wil doen waar hij/zij zin in heeft.

    waar het wel aan ligt geen idee.

    maar niet aan dislexie

  • frans

    Leuk dat je het zo stelt

    Wat denk je van anderen dingen zo als: het niet goed kunen bal gooien

    bal vangen

    laat kunnen lopen

    niet goed de leters kunnen tekenen

    Ook verbaas ik me er over dat ik vaak mensentref waar het mee klikt die ook

    iets exstra hebben (dyslexie ,add, minder goed horen ed )

    Een praat groepje voor ouders met kinderen die of add of dyslex hebben

    bijken de ouders die komen het zelf ook te hebben en dit is erg gezellig .

    groeten frans

  • gaby

    j ehad het over dat het je verbaasde dat het als het wel klikt dat die mensen ook wat hebben, dat komt omdat zij normaal zijn.

    klinkt stom ,maar die mensen doen normaal tegen elkaar, die hoeven niet zo stom te doen als de anderen.

    bij mij in de klas ook, heb ik eigenlijk helemaal geen vrienden (ga wel met een paar om) de rest is zo bekakt en moet stoer doen door met de mode mee te lopen of hoeveel jongens ze wel niet in bed hebben gehad.

    die moeten altijd concureren en beter zijn.

    wij hebben dat niet (zijn natuurlijk ook uitzonderingen)

    de bal niet kunnen vangen, klinkt heel bekent in de oren.

    maar dat heeft met je “handicap” te maken.

    jij had er over dat je (geloof ik) ook een prisma bril hebt, ik heb dat dus ook.

    dat komt omdat onze ogen niet samen komen op een punt met kijken.

    ik weet niet of je dat nog kan herrineren van vroeger met natuurkunde.

    maar daar deed je wel een een proefje met een prisma glas om de lichtpunten te splitsen of juist bij elkaar te brengen.

    dat doet de bril dus ook met onze ogen, en zonder die bril gebeurt dat niet en daardoor zien wij de bal later en missen wij hem.

    ik heb die bril nu 3/4 maaand, vangen gaat nog wel eens moeilijk, maar gooien, mikken wil wel (gemerkt op het werk)

    laat kunnen lopen, wat noem je laat.

    ik liep later dan mijn broer, maar niet heel veel later.

    lopen heeft er niks mee te maken, nou ja wel een beetje, met kijken wordt alles anders en de diepte lijkt ook veel dieper dan dat het is.

    lopen is voor iedereen verschillend, de een loopt met negen maanden de ander pas als hij anderhalf twee jaar oud is.

    dat heeft meer met de groei te maken.

    het kan wel zijn dat het late lopen er mee te maken heeft dat het kind bang is om te lopen, maar dan moeten er meer dingen bij zijn, bv zitten op een hoge stoel, op papa schouders moet ook eng zijn (hoog)

    ik ben maar een spw`er en geen psycholoog of dokter die dat weet. maar dit ijkt mij het aller waarschijnlijkst.

    niet goed de leters kunnen tekenen.

    tja.

    dat heeft ook met zicht te maken, je moet het wel goed kunnen zien, wil je ze goed kunnen tekekenen.

    als je het hebt over slordigheid van het handschrift, dat heeft er niks mee te maken, dat ligt aan je motoriek en je houding.

    ik schrijf wel slordig, maar daar spelen ook andere factoren bij.

    meer kan ik er niet echt over zeggen. waarom je letters niet goed zou kunnen tekenen.

    omdat je het niet goed ziet, je ogen komen niet bij elkaar.

    vroeger kon ik toch heel netjes tekenen en ook binnen de lijnen, hoe dat komt weet ik niet.

  • Duckman

    He Frans

    Toen ik jou vraag las vond ik het wel herkenbaar en ondanks dat het hier word ontkent blijkt toch dat er meer mensen zijn die er las van hebben. Ik zelf maar vrij makelijk contact met mensen maar naar een tijdje eb dat ook weer weg. Laten we het er op houden dat onze denk snelheid te hoog ligt en daardoor andere mensen oninteresant worden. Ik weet het dus gewoon niet.

    Sander