Soliciteren

  • Hans

    Hoi Allemaal,

    Binnenkort hoop is af te studeren. Ja, ja dyslecties, maar wel uni doen. Als m'n leraar Frans dat toch eens zag die me naar de Mavo wou sturen….

    Maar nu, nu moet ik een baan gaan zoeken als die Kl*** scriptie ook echt afkomt.

    Wat doe je dan? Zeg je tegen je toekomstige baas dat je dislecties bent?

    Voordeel; je krijgt werk dat bij je past (dus geen lange teksten schrijven)

    Nadeel; je wordt misschien wel niet aangenomen

    Iemand een idee?

    Mensen die werken op academisch niveau met ervaringen?

    Bazen van NL wat is jullie idee hierover?

    Hans

  • janine

    mijn leukste sollicitatie ervaring: ik had mijn cv echt door een aantal mensen laten corrigeren. Toch waren er blijkbaar een paar fouten in blijven zitten. tijdens het gesprek kreeg ik dan ook de vraag of ik woordblind ben. eerlijk geantwoord want daar komen ze toch wel achter. hun reactie was toen dat ze dat prettig vonden omdat ze van doorzetters houden!

    Ik heb zelf hun aanbod afgewezen, omdat ik een nog interessanter aanbod had gekregen. maar het blijft een van de grootste complimenten die ik ooit heb gekregen.

    verder adviseer ik je om een goeie relatie met het secretariaat op te bouwen als je bij een bedrijf binnen ben, dat zijn de mensen die al jouw uitgaande post voor je kunnen nakijken op fouten.

    Heel veel succes met de laatste loodjes van je scriptie en met solliciteren!!