dyslexie en vrijstelling

  • Betsie

    Wie heeft ervaring met het aanvragen van vrijstelling voor vreemde taal (Frans). Onze zoon zit in het tweede brugjaar Havo/VWO, heeft een officiele dyslexie-verklaring. Op school gaat het erg goed, behalve de Franse taal. Dit is een grote ramp. Hij gaat er echt onderdoor, dat dit hem niet wil lukken. Hij heeft rt voor dyslexie, kan de Engelse en Duitse les goed volgen, maar Frans is gewoon een ramp. Wij zouden willen weten of iemand ervaring heeft in het aanvragen van vrijstelling voor het volgen van de franse les. De school is bereid om vrijstelling aan te vragen, maar wie heeft ervaring????

  • Duckman

    Op de MAVO had ik het zelfde probleem. Ik heb er met de leraar over gesproken. Het was hem ook al opgevallen dat ik niet de standaard fouten maakte. Omdat ik op de rest goede cijfers haalde, hebben we af gesroken dat ik een inzet cijfer zal krijgen. Dit heeft voor mij goed gewerkt.

    Suc6

    Sander

  • jaap

    Ik heb een tijd geleden een vriend gehad die ook problemen had met een specifiek eindexamenvak (vanwege dyslexie). Ik persoonlijk weet wel dat hij vrijstelling heeft kunnen regelen, maar niet precies hoe hij dat gedaan heeft en welke instantie hij hiervoor benaderd heeft. Mocht je interesse hebben, dan kan ik wel zijn mailadres geven. M.v.gr. Jaap

  • esther

    Ik heb wel al mijn examens gedaan omdat daar geen vrijstelling voor was maar kreeg wel extra tijd er voor.

  • fred van nassauw

    beste jaap,

    ik heb je reactie gelezen op de vraag over dyslextie en vrijstelling.

    Ik heb een zoon in de 2e klas havo met problemen bij Frans.

    Ik zou graag in contact komen met je vriend. Dus als je zijn e-mail adres voor mij hebt. m vr gr. Fred v Nassauw.

  • fred van nassauw

    Beste Betsie,

    Ik zit in een soortgelijke situatie. Ook mijn zoon zit in de 2e klas havo en heeft ook problemen met Frans. Ik ben erg nieuwgierig of het jou gelukt is om vrijstelling voor Frans te krijgen. Met vriendelijke groeten, Fred van Nassauw