Voorlezen

  • Jeep

    Hallo iedereen!

    Ik ben Jeep en ben vroeg vader geworden. Nu is mijn kleine op de leeftijd gekomen dat ik hem eigenlijk moet voorlezen…en ziedaar het probleem; ik heb al vanaf mijn jeugd last van dyslexie en dus ook met lezen (en dus zeker voorlezen). Zijn er ouders die een oplossing voor dit probleem weten?

    Groeten Jeep

  • Gierd

    Hallo Jeep, gefeliciteerd met het vaderschap trouwens. Wat mij ineens opvalt is dat je je email verstuurd vanaf de UT, afdeling WB. Daar zitten nou niet echt de domme jongens dacht ik zo en als je dyslectisch bent dan ben je ook heel erg dom dus ik denk dat jij een hele flauwe grap maakt jongen. Is dat zo, mag ik dat effe weten, trouwens? Kan dat effe geregeld worden? (dat van dat te weten komen bedoel ik dan). Als dat zo is mannetje, dan zwaait er voor jou iets WANT VAN DIT SOORT ONGEIN HOU IK NIET, DIT IS JE REINSTE STEMMINGMAKERIJ!!!. DOE EENS NORMAAL OVER DYCLESEXIE, HET IS AL ERG GENOEG ALS JE DAT HABT TROUWENS.

  • frans

    Ik ken het probleem .

    zoek makkelijken boeken en van een serie .

    B>V pietje prik of jip en jannenke

    Als je er een paar hebt gelezen weet je de stijl en kun je afen toe zelf wat verzinnen

    Als je woord blint bent ben je niet dom maar kun je iets meer

  • Els

    Mensen met dyslexie zijn niet dom… en zeker niet heel erg dom zoals jij dat stelt. Ze hebben alleen moeite met lezen. en met de juiste leermethode kun je zelfs universitaire studies volgen. Dus ik vind jouw reactie eigenlijkwel een beetje overdreven. Volgens mij heb jij zelf nare ervaringen en confrontaties gehad met het feit dat je dyslexie hebt. Dat moet je niet op anderen afreageren.

  • Els

    Ik heb niet echt een oplossing voor je probleem. Ik heb een zoon met dyslexie en als hij maar leest in boeken met grote letters gaat het aardig. Misschien dat dat bij jou ook helpt. En trek je maar niets aan van die reactie van Gierd.

    Groetjes, succes en veel plezier met de kleine

    Els

  • 15 jaar

    “als je dyslectisch bent dan ben je ook heel erg dom”

    zei Gierd. Dat vind ik pas dom !!!

    Dat is namelijk helemaal niet waar. Dikke rukmongool

  • kim

    Ik begrijp het probleem maar al te goed, ik werk op een kinderdagverblijf en ik heb zelf ook dyslexie. Wat mij altijd helpt is:

    1 makkelijke boekjes.

    2 de boekjes zelf een aantal keer lezen zodat je ongeveer weet waar het verhaal over gaat.

    3 een rustige omgeving, zodat je niet uit je concentratie wordt gehaald.

    Verder bij kleine kinderen is het niet belangrijk dat je het verhaal letterlijk voorleest, je kunt gerust zelf wat verzinnen.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

  • suzanne

    mensen met dyclexie zijn slimmer dab die zonder

    ze kunnen mischien wel niet zo goed lezen en schrijven

    maar leren hun wel foefjes aan en denken in beelden iemand die geen dyclexie heeft kan wel denken in een beeld maar kan er niet omheen kijekn en da kan iemand met we nou dat is as slim

  • stimpy

    goed zo mensen,

  • Linda Flebus

    Hallo Jeep,

    mijn man is ook dyslectisch en mijn dochter van 8 ook. Ik lees haar dus voor maar met mijn man leest ze samen hardop boeken en die twee hebben daar veel pret mee. Misschien tip voor later ?

    Linda