studenten en dyslexie

  • Judith Dapperen

    Ik ben op zoek naar informatie over studeren aan de universiteit en dyslexie. Alle informatie is welkom. Ik wil meer weten of regelingen en of er bijvoorbeeld werkgroepen zijn voor de groep studenten.

  • Hans

    Hoi Judith,

    Ik denk dat de regelingen verschilen van universiteit tot universiteit. Qua uitvoering zelf van faculteit tot facultiet.

    Zover ik weet kan je met een test uitslag dat je dyslecties bent rekenen op dezelfde regelingen als op de middelbare school, meer tijd, grote letters etc.

    Er is ook een regeling dat je omdat je een handicape hebt een jaar extra geld kan krijgen (dit gaat zelf via Groingen geloof ik). Echter wel aanvragen voordat je beursperiode is afgelopen en niet zoals ik daarna als je vastloopt met je scriptie.

    Ga naar je studieadviseur van je faculteit, maar ook naar de studentendecaan. Samen weten die vast hoe het zit op jou (aankomende??) universiteit en wijzen ze je wel naar evt. studie groepen.

    Succes en laat je niet uit het veld slaan!

    Hans

  • karen

    Ik heb geen idee of er werkgroepen zijn maar op de universiteit van Leuven in België krijg je wel veel faciliteiten.

    Zie mijn site bij faciliteiten België

    http://home.tiscalinet.be/karne_derwael