Graag antwoorden, bedankt!!!

  • Tamara

    Voor mijn profielwerkstuk over dyslexie ben ik op zoek naar dyslectici van alle leeftijden die mij willen helpen door antwoord te geven op de vragen van dit interview. Bij de antwoorden graag uw naam en leeftijd vermelden. Hartelijk bedankt!!

    Wat betekent de vorm van dyslexie die u heeft, voor u in de praktijk?

    Wanneer en hoe ontdekte u dat u dyslexie heeft?

    Hoe reageerde uw omgeving?

    Welk beroep oefent u nu uit?

    Hoe ging dat met solliciteren?

    Heeft u last (gehad) van faalangst door dyslexie?

    Heeft u een behandeling ondergaan, bijvoorbeeld door een logopedist?

  • Tamara

    Je kunt de antwoorden mailen naar tamara_333@hotmail.com

  • bianca

    Vraag een.

    Ik moet me enorm concentreren op teksten en ik heb me veel trukjes geleerd, ben verpleegkundige. Ik schrijf heel slecht, en maak veel fouten maar wordt geaccepteerd. Maar ik blijft waakzaam.

    Vraag twee

    Ik heb het ontdekt door mijn zoon een jaar geleden. DE puzzelstukjes vielen in elkaar. Veel vragen werden beantwoord en daarna pas de acceptatie.

    Vraag drie

    Hoe reageerde men,

    Zeer uiteenlopend van o, ja, tot nee tocht, of he ja weer zo eentje.

    Met name in familieare sfeer ontwijkend en ontkennend, voor mij persoonlijk een bevrijding, het heeft een naam dus het mag.

    Vraag vier

    Ik ben verpleegkundige op een gespecialieedre academische afdeling

    Vraag vijf.

    Ik begrijp nu waarom alles erg moeizaam gaat en gegaan is. Ik kan me absoluut niet profileren tijdens een gesprek het komt erg onhandig over mijn hoofd zit vol plannen en beelden maar verwoorden , echt niet. Dus zeer frusterend en veel gemisten kansen tot groei en progressie.

    vraag zes

    Nog altijd faalangst zowel bewust als onbewust en een laag nivo van eigen waarde daardoor. alhoewel ik nu ik de acceptatie fase zit waardoor het voor mij makkelijker wordt.

    vraag zeven

    Geen behandeling.