Overdrijf het niet

  • Bart

    Mensen, dit moet ik even kwijt.

    De laatste tijd is er een flinke campagne bezig om mensen te attenderen op het ongemak van dislexie.

    (belachelijk woord, dislectische mensen kunnen het niet spellen)

    Hier wordt er zo'n gigantisch probleem van gemaakt dat dit in combinatie met goedbedoelde extra aandacht van school deze mensen een groter probleem wordt aangepraat dan ze eigenlijk hebben.

    Iedereen heeft begrip voor je en je mag dingen best fout schrijven.

    Hierdoor ga je zelf denken dat je een probleem hebt, waardoor je er juist meer hinder van ondervindt.

    Ik ben zelf 24, dislectisch en ondanks dit alles gelukkig.

    Mensen houd op met zo neerbuigend deze mensen een probleem aan te praten!!! Het valt allemaal best mee!!!

    Bart

    (het gaat er om wat je schrijft, niet hoe)

  • gaby

    hoi

    ik ben het helemaal met je eens.

    maar mensen met dislexie (zware) kunnen nu wel beter geholpen worden dan vroeger.

    en mensen worden er op geatendeert dat het meer voorkomt dan ze denekn en dat mesnen met dislexie NIET zielig zijn.

    maar wat ik zlef belangrijk vind is dat leerkrachten les krijgen in het herkennen van dislexie, al snel krijgt een kinds stempel slechte leerling of kan niet rekenen is traag.

    terwijl het misschien met een aanpassing (omdat hij/zij dislexie heeft) juist goed wordt in rekenen enzo.

  • Maarten

    Bart,

    ik wens jouw veel succes tijdens je studie en in het bedrijfsleven.

    Ik hoop dat het goed gaat en dat je toekomstige werkgever maar veel begrip mag tonen. Want geloof me, in het bedrijfs leven mag je terecht geen fouten maken, wordt je intinuitieve denken niet gewaardeerd en is begrip een subjectief iets.

    Kennis over dyslectie en nog belangrijker de daarbij behorende symptonen is daarom bij niet dyslectici van groot belang.

    Maarten