wie weet of er boeken zijn voor kinderen met dysle

  • inge

    hallo weet er iemand of er boeken zijn voor kinderen die naar het V.M.B.O gaan ?en of er nog kosten vergoed worden voor de aanschaf van materiaal wat ze nodig heeft voor haar dyslexie?

    Mijn dochter is 12 en heeft het dus ook ,ze heeft een rapport ervan en naar de school waar ze naar toe wil is de begeleiding gelukkig wel goed .

  • tanja

    volgens mij gaat jou dochter de gewone lessen volgen alleen met extra begleiding dus heb je naar mijn idee geen apparte boeken nodig bij mij dochetr in de klas en die zit ook op het vmbo zit ook een meisje met dyslexie en die heeft ook geen andere boeken .aan mij is voor mijn zoon uitgelegd die ook dyslexsie heeft ,uitgelegd dat hij voor examens en dergelijke iets meer tijd krijgt daar is dat dyslexsie rapport voor naar mij idee dat is ,mij tenminste uitgelegd meer weet ik ook niet

    groetje tanja

  • Esmeralda

    Van de logopediste kregen wij de tip om de studieboeken in te spreken op een bandje.Zo kan je kind tegelijk lezen en luisteren.Vaak blijft de stof dan beter hangen.Er is wel een verschil of je kind auditieve of visuele dyslexie heeft.

  • Mirjam Jansen

    Alle boeken voor het middelbaar onderwijs zijn ingesproken op band. De zijn verkrijgbaar via de blindenbibliotheek. Ook leesboeken zijn op band verbrijgbaar. Dit gaat via de le Sage ten Broek Bibliotheek te Nijmegen. (adressen en telefoonnummers kun je vinden op de visueelgehandicapt.startpagina.nl.

    Het meelezen tijdens het beluisteren van de bandjes werkt heel goed omdat zo klank en woordbeeld aan elkaar gekoppelt worden en getraind.

    In elk geval voor onze dochter van 12 een super oplossing

  • margreet

    hoi

    ik ben een meisje van 13 en zit in de erste en heb geen arbate boeken of bantjes aleen maar wat de erste van de klas ook heeft. ik heb zwaar dyslexie wat nu niet zo erg op zou vallen want door typen kan ik zonder veel fouten. ik heb bijles en dat mag je meerstal tot van het tweede jaar decemper want dan komt de nieuwe eerste klaser er in en dat tot december mogen aaleen de kinden met verklaaring! nou ja dat si bij ons op school.

    VOOR ALLE JONGER DIE IN GROEP 7 OF 8 ZIT GA LEEREN BLINDT TYPEN DAN KAN JE TEMISTE WAT MAKLIJKE EEN WERKSTUK MAKEN!!!!!