extra jaar studiefinanciering?

  • em

    Van Marjolein kopieerde ik onderstaande zin uit haar stukje bij “ff een opsteker voor iedereen”

    ik weet dat het een lange weg is geweest voor mij, MAAR MET EEN EXTRA JAAR STUDIEFINANCIERING……..

    Wie kan mij iets vertellen over de mogelijkheden van een jaar extra studiefinanciering voor dyslectische studenten.

    Mijn zoon is 21 en heeft 5 jaar nodig voor zijn HBO. Nu in het 5e jaar is de studiefinanciering gestopt want die krijg je maar 4 jaar.

    Zijn er mogelijkheden voor een extra jaar?????

    Hij heeft een volledige dyslexieverklaring.

    Wie is hiermee bekend?

    Em

  • leonie

    Hoi,

    Als je zoon moet met zijn dyslexieverklaring naar de decaan op zijn schoolm gaan en deze kan dat regelen. Misschien kun je dit ook zelf regelen, maar bij mij op et HBO werd het door de decaan gedaan en mij mijn zus op de universiteit ook.

    groetjes Leonie

    p.s. Bij mij en mijn zus is het wel ruim van te voren aangevraagd.

  • marjolein

    ik ben inderdaad naar de decaan van de universiteit gegaan, deze heeft beoordeeld dat ik genoeg vertraging had opgelopen en heeft de papieren van ibg opgezet en deze moest ook door de huisarts ondertekend worden (dat is de dyslextie verklaring).

    ik kwam er indedaad aan de late kant mee, maar het was nog optijd voordat de stufie gestopt was.

    ik weet niet in hoeverre er al zaken geregeld zijn op school, maar op de universiteit werd soms ook een paar maanden geld van de uni zelf verstrekt voor dit soort gevallen.

    succes ermee!

  • Niels

    Em,

    Bij mij precies hetzelfde als bij Marjolein. Verklaring dyslectie, verklaring arts en een goedkeuring van de decaan. Dit ook op de Universiteit waar ik nu rondloop.

    Niels

  • e

    Onze zoon kreeg in het 5de jaar hbo geen hulp van zijn dekaan om de prestatiebeurs te verlengen. Hij zou er te laat melding van hebben gemaakt (trots). Wel in het bezit van een dyslexieverklaring. :(