voordelen van dyslexie

  • joke

    Hallo Stef en Henk,

    Volgens mij bedoelen jullie precies hetzelfde.

    En Stef maakte vlgs.mij een grapje: hij doelde op het programma “kreatief met kurk” van Theo en Thea.

    groetjes,

    Joke

  • henk

    is dat eigenlijk niet de mooiste gave die er is. de creartiviteit op problemen op te lossen op zo'n manier dat iedereen tevrede is en dat het snel gebeurt?

    ik vind dat een gave. wat al een keer ergens anders heb gezegd. zie het niet zo als een probleem. leer er mee te leven en goed willende mensen lezen heus wel wat bedoelt als je het een beetje krom geschreven hebt. anders is het hun probleem niet de jouwe.

  • Mia

    Jammer dat het onderwijs over dit laatste heel anders denkt!

  • henk

    ja inderdaad. wat zegt dat over het onderwijs.

  • lucas van de winkel

    een voordeel: je bent super sexy

  • Lola

    Hoi mensen er zijn zeken wel voordelen want met dyslexie kun je andere dingen heel goed onthouden ik heb het zelf ook

    Mensen veel beten dingen ZIEN in hun hoofd

    Ook zijn ze vaak slimmer

    1 op de vijf heeft het

    Allen meisjes hebben het vaker

  • asja

    Hoi allemaal,

    Ik zie geen voordelen om dyslexie hebben! Je mag de mijne hebben als dat mogelijk was. Graag zelfs :-)

    Lola@

    dyslexie kom iets meer bij mannen voor dan bij vrouwen.

    Daardoor heb ik mee gemaakt dat ze me niet geloven dat ik dyslexie heb vanwege dat ik vrouw was.

    Ach ja de zogenaamde onwetendheid.

  • Pieter

    Dyslexie is een voordel met nadelen, dat is mijn visie.

    In de huidige maatschappij loop je als dyslxische tegen veel obstakels aan vooral op school gebied. Maar wat dyslexische mensen zich vaak realiseren is dat dyslexie een groot voordel met zich mee brengt.

    Iemand die dyslexie is denkt anders. Het denkproces van de dyslecticus is in hoofdzaak non-verbaal, een beelddenkwijze waarbij 32 beelden per seconde worden verwerkt. Een verbale denker kan per seconde 2 tot 5 gedachten verwerken (individuele woorden vormen) terwijl een beelddenker er 32 per seconde kan hebben (32 individuele beelden kan vormen). Dat zijn zes tot zestien keer zoveel gedachten. Ook zijn ze creatief. als je weet hoe je dit kan inzetten kan dit to mooie resultaat leiden. een voorbeeld van een handvol dyslexishe beroemdheden.

    • Uitvinders/wetenschappers: Einstein, Edison, Darwin

    • Filmmakers: Walt Disney, Steven Spielberg

    • Acteurs: Whoopi Goldberg, Keanu Reeves, Bill Cosby

    • Ontwerper: Jan des Bouvrie

    • Schilders/beeldhouwers: Matisse, Rodin

    • Schrijvers: Hans Christiaan Andersen, Agatha Christie, Jacques Vriens

    Mensen moeten realiseren dat ze deze eigen schappen juist in moeten zetten om hun dyslexie hiermee te compenseren. Zover dat natuurlijk mogelijk is, kunne schrijven en lezen moet nu eenmaal. Maar ga maar eens onderzoeken op internet naar de voordelen het zijn er meer als je denk.