Xlens

  • Yvette

    wie heeft ervaring met bril of contactlenzen van Xlens ter bevordering van het lezen bij kinderen?

  • s van de berg

    Beste Yvette,

    Graag wil ik je vertellen over mijn zoontje. In january is hij gaan lezen met een bril van Xlens. Op dat moment las hij op school op AVI niveau 2. En dat terwijl hij al in groep 5 zat. Vlak voor het einde van het schooljaar 05/06 is hij opnieuw gestest en tot onze grote verbazing las hij veel en veel beter. Uit de Avi leestesten op school bleek dat hij 4 niveau's omhoog was gegaan. heeft heeft dus het schooljaar succesvol kunnen afsluiten op Avi niveau 6. Bovendien merk ik aan mijn zoon dat hij het veel minder erg vindt om te lezen. En ook dat is iets wat ik persoonlijk heel erg belangrijk voor hem vindt!

    Groetjes saskia

  • mariska

    hallo allemaal

    sta op het punt mijn zoon te laten onderzoeken voor de Xlens

    wie kan mij vertellen of het werkt.

  • mariska

    hallo Yvette,

    graag wil ik weten sta jij nogsteeds positief over de Xlens voor je zoon?

    ik wil namelijk mijn zoon laten testen voor de xlens maar hij is zo duur

    dus probeer ik wat positieve reacties te vinden

    gr

  • joan

    Hoi,

    Ik ben ook op zoek naar info over de Xlens.

    Weet jij ondertussen meer of ben je het gaan aanschaffen.

    Laat aub een bericht je achter.

    OOk als je meer te weten bent gekomen!!

  • carmen

    Hoi Saskia,

    Ik zou graag willen weten of je nog steeds positief bent over de Xlens voor je zoontje en of een Xlens-bril ook wel speciaal voor kinderen is gemaakt. Ik bedoel, is het wel een beetje “vet-cool” voor een jongetje van 8, die zich daar meer zorgen over maakt, dan het feit dat hij pas in AVI 4 zit. Ik neem aan dat hij het alleen hoeft op te zetten als hij gaat lezen. Heeft je zoontje verder wel RT en een dyslectieverklaring of is dat niet nodig?

    Ik hoor het graag van je!

    Groetjes Carmen

  • Nicole

    Hoi Yvette,

    Ik heb 2 kinderen met dyslexie. Nu heeft mijn dochter een xlens bril met gele glazen en mijn zoon 1 lens ook met een geel glas.

    Beide zijn uiterst tevreden en kunnen de bril en lens al niet meer missen.

    het lezen gaat echt veel beter. het is altijd het proberen waard.

    Want bij Xlens niet goed geld terug.

    Succes Nicole

  • Danny

    Hallo Allemaal,

    Wij hebben nu een dyslectieverkaring van onze dochter gekregen en ga binnenkort haar laten testen voor xlens,

    Wie kan mij vertellen dat dit echt werkt? en is nog steeds positief hierover?

    Mijn dochter vindt het vet cool als ze zo'n gekleurde bril zou krijgen.

    groetjes Danny

  • Carmen

    Beste Danny, Mijn zoontje van 9 heeft ongeveer driekwart jaar een X-lens bril. Hij gebruikt het nog steeds (bijna) elke dag, in ieder geval op school. Hij vindt het prettig en bovendien cool, want het lijkt op een zonnebril. Hoewel je er wel rekening mee moet houden dat de bril waarschijnlijk twee verschillende kleur glazen heeft en erg duur is. Zowel de psycholoog als de Remedial Teacher doen het af als een dwaalspoor, maar mijn zoontje heeft het idee dat hij de letters prettiger kan lezen. Of het daadwerkelijk werkt dat weten we niet, maar wij zien het als een hulpmiddel naast bijles.

    Succes ermee,

    Groetjes Carmen

  • Joan

    Hoi Danny en iedereen die dit leest.

    Ik ben inderdaad ook aan het informeren geweest.

    Wij zijn uiteindelijk met onze dochter eerst eens naar de oogarts gegaan in het ziekenhuis.

    Wat bleek. Ze kon niet goed scheel kijken en haar oog ging iedere keer weer terug. Dus moet ze haar spieren trainen.

    Maar wat nog nog veel meer verassing gaf is dat bij haar sterkte test bleek dat ze + 2.00 afwijking had. Dat is dus een sterkte voor leesbrillen. Ze heeft nu een leesbril met +1.25 glazensterkte en wat bleek. Binnen 3 weken ging ze van Avi niveau 3 naar niveau 5.

    Dus wat ik wil adviseren is eerst je kind te laten testen of ze een afwijking van sterkte heeft.

    Bij ons is dat toch wel heel duidlijk gebleken dat ze daardoor letters en regels nu op een lijn leest. Daardoor leest ze dus beter maar gaat ook haar spelling en dictee beter. Nu bijna een half jaar verder heeft ze veel ingehaald. Cito score zit op niveau C ipv E en leest ze op avi 7 en oefent ze in 8.

    Ik ben blijdat ik mijn moedergevoel heb gebruikt en eerst even naar de oogarts ben gegaan.

    ik hoop dat iemand hier iets aan heeft. Ik had ook niet meer eraangedacht dat ik hier nog op het prikbord stond.

    Succes in de toekomst.

    groetjes,

    Joan Wapenaar