Xlens

  • Carla

    Hoi Karin,

    Ik heb ook een zoon van bijna 12 en ook hij is zwaar dyslectisch.

    Ik heb twee weken geleden een bril met X-lenzen aangeschaft.

    Ik kan je nog geen resultaten laten weten omdat we de bril nog niet in huis hebben, maar kennissen van ons hebben we goede ervaringen mee voor hun dochter.

    groetjes

    Carla

  • Marjon

    Mijn dochter (7) en mijn broer (29) hebben allebei op 26 Juli een afspraak bij Xlens om zich te laten testen.

    Ik lees goede berichten over die bril en dat geeft hoop, ik ben wel bang dat ik te veel hoop en dat het helemaal niks word.

    Mijn dochter heeft groep 3 2keer gedaan en gaat nu naar groep 4, maar ze heeft nog steeds niet avi1, maak me dus grote zorgen.

    Zou ik naast die bril een dyslexie test aan moeten vragen en dyslexie zorg?

  • Marjon

    Mijn dochter (7) en mijn broer (29) hebben allebei op 26 Juli een afspraak bij Xlens om zich te laten testen.

    Ik lees goede berichten over die bril en dat geeft hoop, ik ben wel bang dat ik te veel hoop en dat het helemaal niks word.

    Mijn dochter heeft groep 3 2keer gedaan en gaat nu naar groep 4, maar ze heeft nog steeds niet avi1, maak me dus grote zorgen.

    Zou ik naast die bril een dyslexie test aan moeten vragen en dyslexie zorg?

  • cobie

    Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie bevindingen………………

    Onze zoon heeft ook 2 maal groep 3 gedaan en zit nu eind 4…………………

    Leest nu Avi E3.

    Meld je hoe het is afgelopen??

    Misschien is dit iets voor hem??

  • Marjon

    Nou mijn dochter en mijn broer zijn vandaag voor die test geweest.

    Ik had al mijn hoop erop gelegd en ik stond versteld, het was gewoon geweldig.

    het werkte bij mijn broer en bij mijn dochter.

    Mijn dochter krijgt 2 donker blauwe glazen en mijn broer 2 licht blauwe glazen.

    Ik was bang dat het miss toch allemaa nep zou zijn, maar dat was het niet.

    mijn meisje moest

    1 minuut woordjes oplezen en zonder bril had je 53 woordjes gelezen en 7 fout en met de kleuren bril had ze 83 woordjes gelezen en 4 fout nou dat is al een hele verbetering.

    Ik zou zeker die test doen het kost 50 euro en als hij denkt dat het niet werkt dat zegd die dat ook maar bij mijn dochter was het duidelijk dat dit haar zou helpen.

    ik ben dan ook super blij en zij ook, die meneer zij ook tegen haar dat ze niet dom was maar dat ze gewoon niet kan lezen en met die bril zei ze ineens he ik kan wel lezen, nou vond het geweldig.

  • Toine

    Hallo,

    Was het dezelfe woordenlijst of een andere die ze de tweede keer las?

    Ik ben wel benieuwd?

  • jwloos

    ik ben benieuwd naar jullie bevindingen met Xlens

  • Marjon

    Mijn dochter van 8 jaar heeft nu 5 maanden een donkerblauwe bril van XLens en het gaat heel erg goed.

    Ze heeft ineens haar Avi 1 niveau gehaald er werd op school gedacht dat ze gewoon nooit binnen de tijd zou kunnen lezen.

    Ze haal goede cijfers bij haar dictee's en de tafels gaan ook goed.

    Ze heeft geen hoofdpijn meer is niet meer duizelig en gaat niet meer zitten staren.

    In de auto word ze ook niet meer misselijk als ze haar bril op heeft.

    Mijn verwachting lagen hoor voor deze bril, was dan ook telleurgesteld dat het niet gelijk werkten en dacht nou dat word niks maar bij de eerste test na 3 maanden zeiden ze dat het toch beter ging met bril en nu 5 maanden later leest ze zeker voor haar doen echt goed, ze leest zelfs de borden op de snelweg nou ik wist niet wat ik hoorde.

    Ik zou iedereen zeker aanraden om het te proberen, het is een duren bril maar ik vind het het zeker waard.

    Mijn broer heeft ook een bril met licht blauwe glazen en ook bij hem werkt het, de letters staan stil, hij leest ineens op toon en kan zich beter concentreren.

  • Corine

    Hallo Ik ga volgende week naar xlens in nijmegen

    en ik ben benieuwd naar nog meer reacties van mensen die met hun kinderen

    daar zijn geweest,

    want 5 maanden over avi 1 vind ik wel erg lang….. !

    Mijn kind gaat volgend school jaar naar de middelbare school en is nu 12 jaar .

    Is er iemand die een kind op de zelfde leeftijd heeft en een bril heeft aanlaten meter ?

  • carla

    Hoi Corine,

    Mijn zoontje is ook 12 en heeft een half jaar geleden een X lens bril gekregen. Hij heeft er zo'n baat zij. Het lezen gaat zoveel beter. De letters dansen niet meer zoals hij zelf zegt en worden niet meer wazig of kringelen ineen. Hij wordt veel minder moe bij het lezen. Zijn school resultaten op het gebied van begrijpend lezen zijn ook aanmerkelijk verbeterd. Wij kunnen echt iedereen deze bril aanraden.