Xlens

  • Dolf

    Toine Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo,

    >

    > Was het dezelfe woordenlijst of een andere die ze

    > de tweede keer las?

    >

    > Ik ben wel benieuwd?

    Het zijn twee verschillende teksten. Ik (36) heb vandaag ook getest. Snelheid tekst 8% omhoog, snelheid losse woorden 11% vooruit. Maar belangrijker, de tekst die ik las met bril stond stil en ik kon mij veel meer herinnerend van de tekst die ik met bril had gelezen. Ik heb een aardige baan en ga heel veel hebben aan de bril.

    Dolf

  • Mary-Ann

    Hi mensen,

    Zijn er ook personen die de bril al 3 jaar gedragen hebben en het nu niet meer hoeven te doen? Is de vooruitgang blijvend? Ik ben zeer benieuwd.

  • Mary-Ann

    Hi mensen,

    Zijn er ook personen die de bril al 3 jaar gedragen hebben en het nu niet meer hoeven te doen? Is de vooruitgang blijvend? Ik ben zeer benieuwd.

  • Mary-Ann

    Hi,

    Hier heb ik nog een vraag. Diegenen die niet in Xlens geloven zijn meestal niet dyslectisch en hebben de lenzen nooit geprobeerd. an diegenen die de bril wel gekocht hebben, hoor ik geen klachten. Mijn vraag: zijn er klanten geweest die niet tevreden waren en dus de bril teruggebracht hebben of de bril maar gehouden hebben, maar het resultaat niet zien?

  • Wilma.star@Casema.nl

    Vandaag 2 zoontjes van 10 en 12 laten testen. Ben niet overtuigd.

    Bij beiden waren de testen met bril iets minder/gelijk aan zonder/met bril. Volgens xlens kwam dit niet vaak voor maar toch werd door xlens wel geadviseerd om de bril aan te schaffen.

    Mijn oudste vond het zelf wel prettiger met bril en voor hem mag ik hem bestellen. Ze hebben beiden een Dyslexie verklaring en zijn uitgebreid getest.

    Twijfel nu heel erg ondanks dat op deze site alleen maar positieve reacties staan.

    Kan iemand wat duidelijker zijn ervaringen beschrijven??

  • kvdkaaij@online.nl

    Hallo,

    Mijn zoontje van 9 heeft vandaag voor het eerst zijn bril van xlens op, blauwe glazen. Wij zijn erg benieuwd, met de test bij xlens kwam hij op 44% vooruitgang in snelheid en 70% minder leesfouten. Zelfs met de helft hiervan zouden wij erg tevreden zijn. Wij hebben op school gevraagd om zijn leesontwikkeling extra goed in de gaten te houden. Ze hebben hem van de week extra een leestest afgenomen zodat we straks kunnen gaan vergelijken, na 2 maanden nemen ze weer een leestestje af. Hij leest nu nog AV midden 3 niveau, ik zal jullie op de hoogte houden van zijn vorderingen.

    groetjes Katja

  • ajcpm@skynet.be

    Hallo ,

    wij hebben ook een zoon van 13 die dyslectisch is. Pas aan het einde van de brugklas hebben wij de “diagnose ” gekregen.

    Met dank aan de school voor een actief dyslectie beleid. Ook wij hebben een bril aangeschaft , nu zo'n 2 maanden geleden . Nee hij ging echt die bril NIET opzetten. Maar nadat hij uitleg heeft geven in de klas waarvoor de bril diende, wat hij ziet als hij leest ( letters die knipperen etc). draagt hij de bril op school en zelfs thuis hoeven wij hem niet te helpen herinneren aan zijn bril omdat hij er gewoon baat bij heeft met lezen, computeren en tv kijken.

    Dus…….

  • Nicnic

    Onze zoon is ernstig dyslectisch en kort geleden ben ik met hem naar een Eyewish vestiging geweest voor een test door een mijnheer van Xlens.

    De test kost 50 euro en tja, stel nou dat het hem helpt… Dan heb je daar veel voor over! De test verliep zoals eerder door anderen beschreven. Je moet eerst zonder gekleurde bril een reeks woorden lezen. Dan worden de gekleurde glaasjes stuk voor stuk voorgehouden en wordt gevraagd welke kleur het ‘rustigst of prettigst’ kijkt.

    Met de uiteindelijk gekozen kleur glaasjes wordt de bril gevuld en lees je opnieuw een (andere) reeks woorden.

    Voor mijn zoon deed het absoluut niets. Hij kon ook eigenlijk niet kiezen uit de kleuren, voor hem was het allemaal hetzelfde. Hij voelde zich uiteindelijk bijna bezwaard om aan te geven dat hij er niets van merkte. Maar ook voor de mijnheer van Xlens was het duidelijk - geen enkel effect.

    Aangezien het voor veel mensen met de diagnose ‘dyslexie’ wel werkt vraag ik me af of de diagnoses wel juist worden gesteld. In principe hebben alle dyslecten recht op dezelfde hulp(middelen) op school, terwijl er toch enorme verschillen zijn in de ernst van de handicap.

    Is het niet zo dat degenen bij wie de xlens wel een positief effect heeft geen sprake is van een vorm van dyslexie maar van een visuele (dus niet neurologische) afwijking? Dit zou ook kunnen verklaren waarom bij veel kinderen pas laat in de basisschoolperiode of op de middelbare school de diagnose dyslexie wordt gesteld.

    Ben benieuwd naar andere meningen/publicaties hierover!