Kurzweil 3000

  • blauwepino

    Hallo,

    Ik ben momenteel de demo van Kurzweil 3000 aan het testen om te kijken of het iets is voor mijn zoon (groep 5, 8 jaar). Het ziet er veel belovend uit. En wil het waarschijnlijk gaan aanschaffen.

    Ik wil dan ook zijn werkboeken gaan inscannen zodat hij daar rechtstreeks in kan werken. Maar dan komt bij mij meteen een praktisch probleem naar boven, hoe kijkt de juf zijn werk dan na? Rechtsstreeks vanaf zijn laptop, of thuis uitprinten en de volgende dag naar school nemen. Of werken jullie kinderen gewoon in het (papieren) werkboek. Hoe doen jullie dat?

  • catharina

    Blauwe pino,

    ik scan inderdaad de boeken en opdrachten voor hem in en hij werkt het gewoon uit op het papier. groetjes catharina

  • Diane

    Ik heb een goedkope/simpele printer in de klas gezet waarop hij de opdrachten kan uitprinten.

  • Anne

    Onze zoon op de basisschool werkt op laptop met kurzweil en de juf kijkt het op de laptop na. Zijn broer die in de brugklas zit werkt ook op laptop met Kurzweil, bij hem is het afhankelijk van de docent. De ene docent wil het geprint hebben en de ander wil het gemaakte werk doorgemaild hebben. Je kan Kurzwel documenten niet doormailen, die moet je eerst opnieuw opslaan onder word, een ander die geen kurzweil heeft kan het bestand anders niet openeen.Onze zoon in de brugklas werkt ook met usb stick, een gemaakte toets word op usb gezet en leerkracht zet hem op zijn of haar eigen laptop. voor hem is het leerkracht afhankelijk hoe er met gemaakt werk omgegaan word.

    Als je kurzweil aan wil schaffen en op school wil laten gebruiken, overleg dit ook met school. Wij hebben 1 jaar gehad dat de leerkracht van de basisschool niet mee wilde werken en wij steeds niet nagekeken werk op de laptop zagen staan. ook is onze ervaring dat er echt scholen zijn die weerstand hebben tegen hulpmiddelen en er liever voor kiezen om helemaal niets te doen. We zijn niet voor niets 3x veranderd van basisschool, natuurlijk niet ten goede van het sociale aspect voor de kinderen

    Onze kinderen werken in gescande werkboeken en vinden dit erg prettig.

  • karin

    Onze dochter heeft in de klas (groep 6) een scanner/printer staan. Ze werkt helemaal op de laptop en kan voor de juf uitprinten.

    Mocht je meer gebruikerservaringen willen, hoor ik het graag.

    succes,

    karin

  • blauwepino

    Hallo,

    Ik ben momenteel de demo van Kurzweil 3000 aan het testen om te kijken of het iets is voor mijn zoon (groep 5, 8 jaar). Het ziet er veel belovend uit. En wil het waarschijnlijk gaan aanschaffen.

    Ik wil dan ook zijn werkboeken gaan inscannen zodat hij daar rechtstreeks in kan werken. Maar dan komt bij mij meteen een praktisch probleem naar boven, hoe kijkt de juf zijn werk dan na? Rechtsstreeks vanaf zijn laptop, of thuis uitprinten en de volgende dag naar school nemen. Of werken jullie kinderen gewoon in het (papieren) werkboek. Hoe doen jullie dat?

  • sietse

    bdedankt

  • floris

    voor dat je de demo instaleert moet je de computer tijd 2 jaar vooruit zetten, dan insatleer je de demo, en zet je de tijd weer terug.

    je zult zien als je op start dat je twee jaar hebt.

  • sybren van der velde

    Hallo Karin,

    Allereerst wil ik mee eerst voorstellen. Ik, Sybren, ben leerkracht van groep 7 aan cbs de Welle in Burdaard. Aan het begin van het nieuwe schooljaar zit er een jongen in de klas die gaat werken met Kurzweil 3000. Het is nu onze 2de schoolweek en als we er mee aan de slag gaan moest het eigenlijk gisteren want morgen is eigenlijk alweer tijdsverlies.

    Vanmiddag ben ik begonnen met de handleiding bijna 500 bladzijden. Oeps!! Het is allemaal droge stof avn zien leer je meer en kun je sneller aan de slag.

    Om rendement te halen en resultaat te boeken zou ik erg graag ergens een praktijk situatie willen zien. Ik zou het erg waarderen als je mij opweg kunt helpen.

    een vriendelijke groet uit het noorden van het land.

    sybren

  • Lio

    @blauwepino

    De juf of meester kan het (gratis) programma PrintKES op zijn of haar pc installeren. Hiermee kunnen bestanden die in .kes formaat zijn gemaakt geopend/bekeken en afgedrukt worden, zonder dat Kurzweil op het systeem geinstalleerd staat.

    http://www.lexima.nl/download/printkes.zip

    Een alternatief zou zijn om een gratis PDF printer te installeren en de gescande bestanden vanuit Kurzweil te printen naar de virtuele PDF printer. (CutePDF bijvoorbeeld)