Kurzweil en Vergoeding Ziektekostenverzekeraar

  • Laudi

    Hoi,

    Wie heeft al eens geprobeerd om het programma Kurzweil 3000 (+ labtop)vergoedt te krijgen van zijn ziektekostenverzekeraar.

    Graag heb ik tips van mensen bij wie het gelukt is, wat kan ik wél en wat kan ik níet schrijven in het verzoek tot vergoeding. Ik vraag me af of het uberhaupt al gelukt is zoiets vergoed te krijgen, maar wie niet waagt die niet wint.

    Tips dus welkom!

  • catharina

    Hallo Laudi,

    van de ziektekosten heb ik niet geprobeerd.

    Maar het is wel gelukt om het aftekbaar te krijgen van de belating.

    groetjes Cathleen

  • floortje

    goeden avond,

    Ik heb drie laptops+ tas+draagbare printer+pak papier+usb-stick+muis gratis gekregen via UWV. Met een dyslexie-verklaring + een motorisch handicap (dat is een SLECHT bijna niet te lezen HANDSCHRIFT) kan u in aanmerking komen voor deze voorziening. Niet alle UWV kantoren werken er soepel aan mee. Een voorbeeld brief kan ik proberen te mailen naar u. Mocht het lukken met het Kurzweil programma laat het mij dan aub weten.

    Succes Mvg. Floortje

  • catharina

    Hallo floortje ,

    je hebt gelijk mijn neefje heeft ook een laptop via het uwv.

    in bruikleen.wat ik zelf heb begrepen komen alleen kinderen in aanmerking

    die op het voorgezet onderwijs zitten.Mijn beidde zonen zitten nog op de basisschool.

    Maar de oudste is dus heel ernstig dyslect en de tweede is wel minder dyslect maar heeft behoorlijk problemen met zijn motoriek.Het was in het belang van de kinderen dat we er nu al mee aan de slag gingen. Wat wij wel gedaan hebben is de laptops kopen op een pc dump dag. Dat scheelde toch weer de helft van het bedrag.

    groetjes Cattharina

  • Laudi

    Hoi Floortje,

    Het Uwv, dat verbaasd mij enorm. Hoe staan zij hier dan in. Ik dacht dat dit soort zaken alleen via mijn ziektekostenverzekeraar te kunnen doen. Heb dat dus nog niet gedaan en vraag me dan ook af hoe ik het UWV moet benaderen. Een kopie van jou brief zou me dan ook zeer welkom zijn. Mag ook gewoon op mijn emailadres: famharwig@planet.nl. Onno, onze zoon heeft geen motorische handicap maar moet bij elke letter die hij schrijft diep graven in zijn geheugen om hem te schrijven. Een dyslexie verklaring hebben we natuurlijk wel waarin ook staat dat zijn vorm van dyslexie zeer ernstig is.

    Bedankt voor je reactie. Toch fijn zo'n forum. Daar heb je meer aan dan welke instantie dan ook

    Groetjes Laudi

  • Laudi

    Hoi Cathleen,

    Bedankt voor je reactie. Ik weet dat de kosten aftrekbaar zijn. Voer ook al sinds een paar jaar de kosten van de remedial teacher op bij de belasting.

    Groetjes Laudi

  • catharina

    Hallo Laudi,

    De hulpmiddelen via de UVW.

    krijg je dus in bruikleen.

    Ze werken er aan mee . Omdat door de hulpmiddelen deze kinderen meer

    kansen hebben voor de toekomst.En dat is beter voor het bedrijfsleven.

    Je moet wel gekeurd worden.Maar dat lijkt me logische

  • floortje

    Dag lezers,

    De laptops (3 stuks) heb ik gratis gekregen via het UWV.

    En niet in bruikleen maar eigendom. Bij die laptops een tas + draagbare printer+USB stick + pak papier en ook nog gratis thuis bezorgd.

    Nu ben ik bezig met de derde daisy-speler bezig. Twee gekregen via de verzekering (Stad Rotterdam). De 3e gaat ook via het UWV.

    Voor dyslexie geven ze je geen laptop, je moet een motorich handicap hebben.

    En dat is een slecht handschrift. Ze komen echt niet te controleren.

    Groet Floortje

  • catharina

    hallo floortje ,

    dit is wel provincie afhankelijk dat ze niet controleren.

    een familielid van mij moest in Noord-holland echt gekeurd worden.

    en kreeg toen een laptop in bruikleen.

  • miranda

    Hallo,

    ik heb een vraag?

    Mijn zoon van 9 jaar heeft een dyslexie verklaring. En er staat dat hij het ook nodig heeft vanwege motoriek.

    Vergoedt UWV die laptop dan wel, en hoe kan ik dat het beste aanvragen?

    Met vriendelijke groet Miranda