prismabril van utermöhlen

  • monique koch

    Hallo,

    Ik ben moeder van drie kinderen waarvan twee met dyslectie. vandaag hebben we voor mijn middelste dochter een verklaring gekregen. Nu is het zo dat men haar een prismabril van utermölen aanraad omdat mijn dochter ook een stoornis heeft in de samenwerking van evenwicht en oogbewegingen en daardoor het lezen erg moeilijk voor haar is.

    Wie kan me meer hierover vertellen? Wie heeft ervaringen met deze bril?

  • wim

    Hallo Monique

    wie is men als ik het vragen mag. ik word een beetje achterdochtig, is het geen reclame praatje?

    ben ook wel nieuwschierig naar ervaringen.

  • monique koch

    Hallo Wim,

    Mijn dochter is getest door een psycholoog van de stichting hulp bij dyslectie.

    Ze is getest met speciaal ontwikkeld testmateriaal om dyslectie op te sporen.

    We hebben dus ook een officiele dyslectieverklaring.

    Deze meneer geeft in zijn verslag aan dat mijn dochter een evenwichtsstoornis en een stoornis in de samenwerking oogbeweging en evenwicht heeft. Dit heeft op zich niets met dyslectie te maken maar maakt het haar wel veel moeilijker te lezen. Hij geeft advies om een onderzoek te starten naar de mogelijkheden van een behandeling met deze prismabril. Hij heeft een hele lijst van behandelingen voor mijn dochter waarmee de school gaat werken. Zoals rijmen, reeksen opzeggen enzv. Oefenen met het bord van Mesker hoort daar ook bij

    We hebben gelukkig een mevrouw op school die voor deze stichting heeft gewerkt en op vrijwillige basis deze kinderen begeleid en helpt.

    De school heeft dus deze test gedaan en betaald. Ik wil mijn dochter graag helpen maar op internet is niet zoveel te vinden over deze bril

  • catharina

    Hallo Monique,

    ik heb ook een zoon die l veel motorische problemen heeft.

    met evenwicht enz.En dyslect is. als hij zich inspant voor het lezen wordt zijn beeld dubbel. eerst geloofde ze hem niet. Maar de Orthoptist kwam erachter dat

    het toch klopte.Maar deze raade bij mijn zoon een prismabril sterk af.zij zei het vreet zijn oog als het ware op wat ze er precies mee bedoelde weet ik niet maar het voelde niet goed.

    ik vraag me ook af of het geen verkoop praatje is. Wij trainen veel met onze zoon.

    dit door middel van naar een stip kijken en zolang mogelijk een beeld vast houdden.

    ga naar een Orthoptist in het ziekenhuis en laat je goed voorlichtten.

  • wim

    Bedankt voor de duidelijke uitleg en succes met het zoeken naar meer informatie

    Prisma brillen waren er ±30 jaar geleden ook al en als het nu een groot succes was geweest hadden we er wel meer van gehoord. Toen heette dyslexie nog gewoon leesblind overigens.

  • monique koch

    Ik heb vanmorgen de intern begeleidster van mijn dochter gesproken en die vind het onnodig een prismabril voor haar aan te schaffen aangezien zoals ze zei “je erin geloven moet?” In elk geval is het dus van de baan, maar als er iemand alsnog info over deze bril heeft graag! Ik wil mijn dochter niet meer belasten dan nodig dus als het niet nodig is dan niet..

  • J

    Probeer het eens met een stuk wit karton met een rechthoekige uitsparing in het midden. Leg dit over de te lezen tekst, zodat er maar een deel van de regel zichtbaar is. Et voila! Nu heb je iets dat precies hetzelfde doet als een prismabril, maar dan zonder medische klachten.

  • Laudi

    Hoi Monique,

    Ik ben zeer verbaasd dat jou een prisma bril aangeraden wordt voor jou dochter.

    Ik heb een tijd een prismabril gebruikt toen ik na een ernstig ongeluk helemaal plat moest liggen en mijn hoofd niet kon optillen en bewegen om te lezen.

    Door de prismabril kon ik gewoon een boek lezen terwijl ik plat lag. Zie ook niet wat een prismabril voor een kind met dyslexie kan doen????

    Ik zou toch een duidelijke uitleg verlangen wat het nut van zo'n bril voor jou kind kan zijn.

    Sterkte!

    Groetjes Laudi

  • henk

    wat moet een beelddenker met een prismabril

  • J

    Beste Henk: BEELDDENKERS BESTAAN NIET!