dyslectie en muziek

  • petra wassenaar

    hallo, ik ben docente muziek op schoot en ik weet dat er een opleiding muziek en dyslectie is geweest. Deze bestaat niet meer, maar ik blijf nieuwsgierig. Wie kan mij informeren over hoe dit gaat en wat de ervaringen, resultaten zijn?

  • Laudi

    Hallo Petra,

    Ik hoor voor het eerst van die combinatie, muziek en dyslexie.

    Onze zoon heeft een half jaar gitaarles gehad maar is afgehaakt omdat het noten lezen een te groot probleem opleverde. Hij had niet de moed en het doorzettingsvermogen om ook hiervoor weer extra werk te moeten verzetten.

    Was al druk genoeg met extra thuiswerk van de RT lessen.

    Vanwaar jou belangstelling voor die combinatie?

    met vriendelijke groet

    Laudi

  • nicole

    hoi, ik ben zelf dyslectisch en ik speel nu zelf al 8 jaar piano, mijn lerares vond eerst al dat noten lezen niet goed lukte en daarna het verbanden zien. noten lezen is het ergst als je ze MOET opnoemen. als je het gewoon probeert om ze aan een greep/toets te koppelen gaat het al makkelijker en de verbanden moet je veel oefenen. zelf had ik een docent die zei het is fout, doe het nou eens goed. dat was niet leuk want ik zag het gewoon niet en nu heb ik een andere docent en zei helpt me daarmee en ze laat me zien waar het niet goed gaat en hoe je dat kunt zien, en sinds toen ging het veel beter.

    ps heb je nog vragen mail me maar. (ajnvl002@hotmail.com

  • monique liefhooghe

    hallo,

    ik volg notenleer en zit in het 2de jaar.wanneer ik een lied moet zingen op noten gaat het heel moeilijk ik zing de juiste toon maar zegt de noten niet juist en sla dan in paniek.dan kan ik mij niet meer concentreren mijn lerares denkt dat ik dyslectie heb in de muziek en dat ik daardoor niet vlug vooruit ga. kan er mij iemand helpen

    dank bij voorbaat

  • poula