Dyslectie test

  • chantal

    Hoi

    Ik loop al jaren te stoeien met toetsen enz. Nu op de school waar ik nu zit denken ze dat ik dyslectie heb maar ze zeggen dat ze me niet verder kunnen helpen. Maar ik merk dat het me steeds belemmert ik leer ontzettend goed ook op de juiste manier en toch krijg ik het er niet uit op mijn toetsen of lees ik totaal iets anders dan dat er staat.

    Nu wil ik graag me laten testen op dyslectie maar ik zou eerlijk gezegt niet weten waar ik dat kan. Kunnen jullie me weg wijs maken??? Ik kom uit midden limburg weet iemand waar dat in die buurt kan.

    alvast bedankt voor jullie reactie.

  • J.

    Janssen, Drs Marlou

    Kummenaedestraat 23

    6165BT Geleen

    (046)4742961

  • bert

    Chantal,

    Hoe oud ben je en op welke school zit je ( ik bedoel vmbo, havo)

    Dan kan ik je wat tips geven. Onze zoon is 16 en daarbij is net dyslexie ontdekt.

  • Anne

    Hoi,

    Ik denk dat ik Dyslectie heb, weet nog niet zeker.

    Waar kan je zo`n test laten doen?

    Ik zit nu op mijn vervolg opleiding voor secretaresse, en denk dat ik die niet af kan maken hebben jullie nog tips,

    Greetz,

    anne

  • A.

    hoi

    ik heb nu zoon test op school gedaan maar daar is uitgekomen dar ik het niet heb maar volgens al mijn leraren enzo. heb ik het wel

    ik weet nu niet wat ik moet doen

  • Dhr.kingma

    Sorry Ik heb zelf zwaar dyslectie ben 17 maar Ik heb zelf Test gedaan bij het ziekenhuis Bij een psychiater Diej heeft me voor 4 maanden onderzocht en heeft Een paar dingen Duidelijk gemaakt

    Doordat ik dit heb Snap ik waarom Ik Zo beperkt was en me nooit Kon Consentreeren Bv op nederlandse helemaal en op Wiskunde

    ik wens je sterkte en er zijn Methodes Voor je the Helpen Zoals Spraak begleiding bij Toetsen etc

  • kaylee

    Hooi

    ik heb ook dislectie

    x sterkte

  • klara

    hallo

    onze zoon heeft al 5 jaar op speciaal basis onderwijs gezeten

    hij zit nu inzijn eerste jaar praktijk onderwijs kreeg vandaag een brief van school dat ze dyslexie hebben ontdekt ?????????

    wij zetten meteen onze vraag tekens hierbij hij heeft inmiddels 5 jaren speciale onderwijs gevolgt ze weten dat ie moeilijk leerend is dan dan is er nog nooit bij ze op gekomen om een test te doen .

    hij heeft ook al een achter stand op gebouwd met spelling en taal dit lijkt mij toch echt duidelijk dat er misschien een probleem achter zit .

    ik dacht echt dat mijn kind met dit onderwijs wel op dit soort dingen getest zou worden zelfs meerdere x aangeven op school maar eihgnlijk nooit meer wat van gehoord.

    daarom zou ik graag van andere mensen hun menig willen horen ( Dat er misschien toch dan ook wel een foutje bij school ligt )

  • birgit

    hallo,

    ik heb op het canisius een test gedaan dat moest iedereen doen om te kijken of je disleyis was en toen kwam er uit dat ik een verlaagde score had en nog een test moet doen om te kijken of ik het echt heb, maar die test is wel erg duur en wij weten niet of wij die test moeten doen ??

    en ik heb op het internet gekekem of ik dat had en uit een aantal testen is er uitgekomen dat ik het bijna zeker heb.

    maar ik weet nie of ik hut nu heb of niet.

    op de lagere school had ik wel moeite met leren zoals spelling lezen taal rekenen maar ik weet niet of dat er bij hoord

    maar wij weten niet wat we er mee moeten doen ??

    groeten.

  • ?????

    Mijn zoon (8 jaar) heeft de voorlopige diagnose Dyslectie kekregen. Bij ons op de lagere school geven ze nog geen permanente diagnose dat doen ze pas op het voortgezet onderwijs.