vergoeding behandeling dyslexie

  • Jacqueline

    Hallo Tonja,

    Kijk eens bij de zorgverzekering van Fortis ASR. Deze vergoedt in het aanvullende pakket Optimaal onderzoek en behandeling van dyslexie tot maximaal € 1000,- per verzekerde per verzekeringsduur.

    Het is een begin….Wij hebben het bedrag helaas al bijna “opgesnoept” daarom zoeken wij een andere verzekering die vergoedt, maar helaas nog niet gevonden tot nu toe. Succes!

    Groetjes Jacqueline

  • jermen

    Let goed op want inderdaad alle verzekeringen gaan voor 7 en 8 jarigen de dyslexie behandeling vergoeden als dit vanuit school word aangevraagd!!!

    Vraag dus goed na bij een verzekering of het ook geld voor alle andere leeftijden.

    jermen

  • Tonja Dekker

    Hoi Jacqueline

    Ik zoek eigenlijk een verzekering die voor langere tijd is.

    Bij de verzekering die jij zegt ben ik na 26 weken al klaar.

    Dus liever iets voor de langere termijn.

    Tonja

  • Jacqueline

    Hoi Tonja,

    Ik heb tot nu toe geen enkele verzekering kunnen vinden die het voor langere tijd vergoedt. Mocht jou dat wel lukken, dan hoor ik dat uiteraard graag!

    Groetjes, Jacqueline

  • John Waardenburg

    Ook wij zoeken voor onze zoon een verzekeringsmaatschappij die de behandelingen voor zijn dyslexie wel vergoed?!

    Heeft een van jullie een tip (fortis ASR of….)

    Wij horen het graag

    Grt John

  • Tonja Dekker

    Hoi Jacqueline

    Afgelopen week heb ik een ernstig auto ongeluk gehad.

    Hierbij heb ik mijn rug gebroken kan gelukkig nog wel lopen maar zit dus nu met het probleem dat er geen verzekering meer is die mij wil.

    Ik kan dus nu nergens anders naar toe.

    Mocht jij toch nog iets horen dan hoor ik het toch nog graag want wie weet volgend jaar wel.

    Groetjes Tonja Dekker

  • Jacqueline

    Hoi Tonja,

    Jeetje, dat is schrikken zeg! Ik wens je veel sterkte en een voorspoedig herstel. Mocht ik nog wat horen, dan laat ik het je uiteraard weten.

    Groetejs, Jacqueline

  • elza

    Hallo,

    Ik ben ook op zoek naar een verzekering die dyslexie vergoed en kwam ook terecht bij Fortis aanvulling Optimaal. Het is toch zo dat kinderen ook van 11 jaar met een dyslexieverklaring gebruik kunnen maken van de 1.000 euro??

    Via Independer heb ik begrepen dat de Amersfoortse ook dyslexie vergoed maar ik weet niet of je daar terecht kan want Fortis en de Amersfoortse horen bij elkaar, maar je kan het altijd proberen.

  • floortje

    Graag zou ik willen weten of de lesboeken die je via Dedicon op daisy-rom aanvraagd ook het komend jaar vergoed kan krijgen.

    Zo ja, waar, hoe, enz. De gewone lesboeken worden n.l wel vergoed, vandaar mijn vraag.

    Floortje

  • Ted

    Ik denk dat we allemaal in het zelfde schuitje zitten,

    Mijn zoon is 10 en toen hij 6 was was er al twijfel of hij dyslectisch was. Nu is hij 10 en wordt er voor gesteld een dyslectisch test te doen van uit school omdat ze sterk vermoeden dat hij hier een lichte vorm van heeft.

    Nu wordt er gezegt dat er niets vergoed wordt? Of zijn er verzekeringen of instantie die dit regelen, een test schijnt nogal duur te zijn.

    Als je aankunt tonen dat je zoon of dochter dyslectisch krijgt hij veel meer tijd omzijn test of toets te doen?

    Wie kan mij meer informatie verstekken.

    Ted