Mijn zoon zit in groep 7, kan op gemiddeld nivo lezen.Alleen spelling is hopeloos. De woordjes van de week kan hij met veel oefenen wel schrijven, maar als na een aantal weken de herhaling komt, lijkt hij alles weer vergeten. Als hij het bij taal, en andere vakken toe moet passen, is het haast niet leesbaar ( ook wel door handschrift, maar ook door spellingsfouten, lijkt dan alles fout te schrijven,wat maar fout kan). Als je hem hoort, komt hij heel slim over ( hoor ik ook van juf en van de omgeving).Hij snapt veel, is verbaal heel sterk, nieuwsgierig,geinteresseerd e.d. Dit jaar loopt hij vast in de klas,voelt zich meer thuis bij de “”professortjes“', maar ook weer niet, want hij voelt zich ook weer dommer, moet ook maar oefenen met ”dat stomme dictee,terwijl zij veel leukere dingen doen.
Wij zitten toch te denken aan dyslexie, maar juf gooit het op gemakzucht, geen interesse in dictee en het niet goed willen leren ( te saai vinden en dus zijn best niet doen). Is dit voor iemand herkenbaar?