Ritalin bij dyslextie / dysfatie? iemand ervaring mee ?

  • Gritty

    Hoi,

    Na vele onderzoeken weten we het (eindelijk) dyslextie bij mijn zoon (8,5) jaar.

    jaren lang gevechten met de school, nee niets aan de hand bla bla bla, waarschijnlijk heel herkenbaar voor vele dit dit lezen (helaas)

    Maar nu…

    Ik heb het advies gekregen om Ritolin te gaan gebruiken.

    Mijn vraag heeft iemand daar ervaring mee ??

    Ik hoor namelijk alleen maar slechte berichten ???

    Graag reactie….

  • Heidi mv Nick & Twan

    Ritalin bij dyslexie??????? Wel ritalin bij ADHD.

    Sorry geen ervaring mee.

  • Gabyj

    Hoi Gritty,

    Mijn zoon heeft adhd en dyslexie.

    Hij gebruikt geen ritalin (wel gehad), maar gebruikt nu concerta.

    Is eender aan ritalin alleen hoeft hij maar 1 pil 's morgens in te nemen ipv 3x daags.

    Waarom willen ze hem ritalin geven, dat is niet zomaar een pil.

    Staat op de lijst van opiaten.

    Wat concerta/ritalin kan doen voor een kind met dyslexie kan ik je helaas niet zeggen.

    Misschien voor betere concentratie.

    Succes Gaby

  • m32

    hoi Gritty

    Het klopt dat ze zeggen dat Ritalin kan helpen bij kinderen die Dysextie hebben maar dat komt om dat ze dan behandeld worden voor ADHD

    de combienatie van die twee ziektse zijn veel voorkomend dus daar om word dat voor gesteld.

    maar voor je zo iets voorsteld lijkt het me eerst verstandig om daar goed over te laten te infomeren want het label ADHD kom je niet snel vanaf.

    en het is op dit moment nog steeds een negatief woord.

    groeten Maarten

    ADHD en dyslexties

  • julian

    Goededag,

    zelf heb ik ook dyslectie en ik gebruik wel eens ritalin, maar dan alleen bij uitgaan.

    als je geen adhd hebt werkt ritalin als een geweldige pepper en ik zou het daar best aanraden, maar niet op school.

    ritalin is een medicijn voor adhd, niet voor dyslectie.

    met vriendelijke groet,

    julian

  • bezorgde moeder

    Hallo Gritty,

    Je ‘moet’ het boek ‘dyslexie is een gave’ van Ronald Davis eens lezen en de website van de Davis Counseling bezoeken dan vallen er misschien wel veel zaken op hun plaats. Ritalin vind ik persoonlijk geen aanrader, het valt niet voor niets onder de opiumwet. Mijn zoon zit in de brugklas Havo/VWO en daar is eind april dyslexie bij vastgesteld. Vandaag is hij begonnen bij een Davis Counseler.

  • ricardo

    hallo mijn naam is ricardo ik gebruik methylfenidaat hci sandoc 10 oftewel ritalin 10 ng tabletten 3 keer daags 1 tablet.

    weet niet wat voor slechte verichten u heeft gehoord maar als niks anders werkt is dit een goede oplossing in ieder geval voor mij.

    ik heb er echt baat bij ik heb geen dislextie maar adhd en add als ik ze niet slik heb ik een giganties probleem ik vind er geen

    verveelende bijwerken van

    groeten en sterkte met uw zoon

  • Ruud

    Het kan inderdaad voorkomen, dat dyslectische kinderen Ritalin of andere AD(H)D-medicatie moeten gebruiken. De reden is dan, dat de dyslexie comorbide is (samen gaat) met AD(H)D. Ik heb kinderen gehad in de praktijk, die niet tot lezen kwamen door voortdurende innerlijke (en vaak uiterlijke) onrust.

    Dankzij gebruik van een AD(H)D-medicijn hebben die kinderen grote vooruitgang geboekt.

    Medicijnen bij kinderen is nooit prettig. Men dient altijd de lusten en lasten van het medicijn af te wegen.

    Drs. Ruud van Beijsterveldt

    www.edumax.nl

    ww.psymax.nl

  • egbertvh@hotmail.com

    Gritty,

    Het is wat lang geleden, maar heb je inmiddels antwoord op je vraag?

    Ik heb zelf dyslectie en gebruik Ritalin.

    Ik kan je wat ervaringen geven.

    Egbert

  • Starleigh

    I thank you humbly for sharing your wsiodm JJWY