Wie kan ons helpen. Wij zijn ouders van een 14 jarige zoon. Zowel op de basisschool als op het voortgezet onderwijs zijn er testen afgenomen die wijzen op een dyslexieprobleem. Alleen hebben zij beide keren geen echte ‘stempel’ gegeven met Dyslexie.
In elk verslag staat bijna 100% dylectisch is maar willen hem niet die stempel geven.
Nu zit hij in het 2e leerjaar van de VMBO TL en loopt helemaal vast op de vreemde talen vooral Duits is moordend voor die jongen.
Er is door ons al dispensatie aangevraagd voor Duits maar de Commissie Vrijstellingen laat wel erg lang op zich wachten. Ondertussen is het 3e rapport binnen en blijft hij zitten. Duits 3.4, Frans 4.2 en Engels 4.9.
De andere cijfers varieren van 6.5 tot 8.4. Met de uitschieters voor Wiskunde en Economie.
Hij wil graag de grafische kant op. Wat ligt er nog in onze mogelijkheden om te doen.?
Hij heeft trouwens wel een dyslexie-pas van school, mag ook een D boven elke toets schrijven.
Toch verwacht school een negetief advies van de commissie en wil hem aanmelden bij de Kaderopleiding.
Deze is op een andere locatie en staat niet echt goed aangschreven. (ook uit eigen ervaring bij oudere zus)
Kan iemand een lichtje schijnen op deze problematiek.