Behandelingen bij Regionaal Instituut Dyslexie (RID)

  • Kirsten

    Hallo,

    bij mijn dochter van 8 jaar is ernstige dyslexie vastgesteld, en zij komt in aanmerking voor behandelingen bij het RID (Regionaal Instituur Dyslexie).

    Wie heeft er ervaring met de behandelingen die bij het RID worden gegeven?

    Ze zal ruim 1 1/2 jaar, iedere week 50 minuten worden behandeld. Dit lijkt mij erg zwaar voor een meisje van 8.

    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

    Mvg Kirsten

  • jermen

    Hoi Kirsten

    Wij hebben ervaring met het RID Den Haag. Onze zoon was 7 toen hij daar onderbehandeling kwam hij is nu 14,, Hij heeft er ontzettend veel baat bij gehad.

    Het is de investering qua tijd heel erg waard. Als hij nu het verschil ziet met kinderen met dyslexie die niet behandeld zijn zegt hij ook jeetje wat ben ik daar blij om.

    Wij gingen wel altijd onder schooltijd. Oefenen deden wij na het eten en in de vakanties oefenden we minder omdat ik vond dat ook kinderen met dyslexie een vakantie verdienen dit was wel tegen de gewoontes in bij het RID en we hebben er iets langer over gedaan maar wij moesten het toen nog zelf betalen dus ik weet niet hoe het gaat als het vergoed word.

    Wij zijn nog altijd heel dankbaar dat we die behandeling hebben gevonden want het heeft mijn zoon een hoop zelfvertrouwen gegeven en geen achterstanden meer met lezen en schrijven enspellen. Het gaat nooit over maar met de juiste handvaten kunnen ze een heel eind komen.

    groeten jermen

    ps mocht je nog vragen hebben stel ze maar

  • Janus

    Hallo Kirsten.

    Onze zoon van 11 jaar is sinds september 2008 bij RID Maastricht in behandeling. Voor ons is het einde in zicht.

    In het begin dachten wij ook: jeetje 1,5 jaar, iedere week naar het RID.

    Nou, het is meer dan de moeite waard!

    En dat huiswerk valt echt mee.

    Je krijgt huiswerk mee op de USB stick en daarnaast nog schrijf- en leesoefeningen.

    Al bij al 10 a 15 minuten werk per dag!

    Het is ook veel geld, maar daar kunnen ze dan ook hun hele leven mee vooruit.

    Doen zou ik zeggen.

    Gr. Janus

  • Alice

    Hallo,

    Is je dochter inmiddels begonnen? Mijn dochter is 7 jaar en zal begin juni met de behandeling starten.

    Ik zou het fijn vinden om je ervaringen te horen.

    Gr.

    Alice

  • irma

    Hallo,

    Mijn zoon van 9 is net begonnen bij het RID. Hoewel hij heel goed zijn best doet heeft

    hij zijn bedenkingen. Zal hij zijn creativiteit niet kwijtraken als het met de dyslexie beter gaat?

    Heeft één van jullie daar ervaring mee? Verandert de creativiteit?

    Alvast bedankt voor je antwoord

    Irma

  • http://www.picknikefreeshoes.org

    When someone needs a new pair of shoes,they may visit a local foot retailer.

    The right store will carry a variety of

    nike free 5.0 Basketball Shoes for

    any age group.When a person needs to pick out some sneakers they may buy them

    for sport purposes or for style. Buying a new item that has a quality brand

    name may ensure that it lasts a long time.

    When nike free run 2 Basketball

    Shoes are picked as the item of choice,a child will find that they work

    exceptionally well.The added cushion and comfort will support the feet and

    allow the person to enjoy the sport or fitness that they are engaged in.Buying

    a top brand may allow the item to last a long time.Not only should it last

    awhile,but it may also stand up to some extreme game play.