dyslectische kernmerken

  • non

    hallo

    mijn kind van 11 jaar zit in groep acht . Na een leerwegondersteunend onderwijs toets blijkt ze op technisch lezen heel laag te scoren, daar heeft ze een score die hoort bij midden groep vier!! Ook begrijpend lezen is laag, dat wisten we al maar dat het allemaal zo laag was niet!

    nu kreeg ik te horen dat ze ook dyslectische kernmerken heeft.

    nu vraag ik me af… als een kind zo slecht scoort op zo`n technisch lezen toets en dyslectische kernmerken heeft… heeft dat nu met elkaar te maken?!

    zo ja..moet ik haar nog laten testen? moet ik dat zelf doen of is dat een iets voor de school?

    wie o wie kan me helpen

    gr

  • nijntje

    Hoi,

    Het lezen/spellen moet wel echt achterblijven tov de rest van haar ontwikkeling. Wil je een dyslexieverklaring krijgen dan zal daar de orthopedagoog onderzoek naar moeten doen. Je kunt alleen je dochter laten onderzoeken als ze te minste een halfjaar extra hulp heeft gehad. En deze hulp geen resultaat heeft gehad, dan is het probleem hardnekkig en kan het kind onderzocht worden. Na zo'n onderzoek zal blijken of er wel of geen sprake is van dyslexie.

    Technisch lezen is het kunnen verklanken van de letters en heeft zeker te maken met dyslexie.

    Groetjes

    Nijntje

  • Demelza

    It was dark when I woke. This is a ray of suhnsnie.

  • Dyslexie test

    Je kan nog altijd even op deze site kijken voor meer info : Dyslexie test