dyslexietest vergoeding

  • Mieptyp

    Onze dochter van bijna negen heeft de stempel pdd-nos, maar dit speelt zich vooral in slechte concentratie af. Ze gaat naar een gewone school doet het allemaal verder prima.

    Alleen lezen is een drama, haar vader heeft erge dyslexie dus niet verwonderlijk dat onze dochter dit ook zou hebben.

    Maar omdat ze de stempel PDD-NOS heeft word de test niet vergoed?:S kan hoog en laag springen dankzij die stempel krijgen we geen vergoeding voor de test.

    en nu? wat kan je nou weer doen? ik las iets naar de GGD? maar ik wil niet dat mijn dochter weer onderzocht word en WEER allemaal testjes moet doen.

    Wie heeft hier ervaring mee?

  • DebbyD

    Wat ik me afvraag als ik je verhaal lees: Wil je alleen maar weten of je dochter dyslexie heeft of wil je haar ook laten behandelen? Als je haar niet wil laten behandelen is het de vraag of je haar wel wilt laten testen. De testen zijn best intensief. Daarnaast is het zo dat de behandeling van dyslexie alleen vergoed wordt door de zorgverzekeraar als er sprake is van ernstige enkelvoudige dyslexie. In het geval van jouw dochter (omdat ze PDD-NOS heeft) zal de zorgverzekeraar de behandeling niet vergoeden.

  • Manon Meijer

    Wat je wel kunt doen is de kosten van de behandeling van de belasting af te trekken als bijzondere uitgaven. Als je de kosten te hoog zijn in relatie tot je inkomen, kun je ook bij je gemeente navragen of je een beroep kunt doen op de Bijzondere bijstand. Ik begeleid zelf kinderen met dyslexie met de Davis Methode, en die wordt ook niet vergoed, vandaar. Succes! groetjes Manon Meijer Kindercoach Nonna

  • nathalie

    ik ben een meisje van 15 jaar en een vrouw dacht dat ik dyslectie heb, dus ik ben op internet wat testen gedaan en daar kwam uit dat ik veel kenmerken daarvan had.

    ik ben man gegeaan die testen aflegt. hij had me wat dingen uitgelegd en zij dat het 400 euro in totaal kost. de school betaald 200 euro en mijn ouders moeten dan 200 euro betalen maar dat krijg je als je goed verzekerd ben bij de zorgverzekeraar terug, allleen mijn moeder wil dat niet doen omdat ze 200 euro veel vind en ze weet niet of ze het terug krijgt. ik wil wel me laten testen of ik het heb. Wat moet ik nou doen?

  • jj

    Hallo,

    Kun je het via school geen dyslexietest laten doen?

    gr jj