Hallo,

Mijn zoon zit in de brugklas en door z'n dyslectie loopt hij tegen de nodige problemen aan. In het begin kon hij hier helemaal niet mee omgaan, werd depressief en kreeg vervolgens een eetstoornis.

Inmiddels maakt hij gebruik van alle voorzienigen voor z'n dyslectie, maar toch blijven er nog wat problemen open staan.

Bijvoorbeeld: Frans en Duits gaat hij nooit leren en er is al besloten dat in het 2e jaar hij die vakken laat vallen en in die uren wat anders gaat doen. Maar voor nu moet hij het nog steeds volgen, alle opdrachten maken en inzet tonen. Hij raakt er van gefrustreerd en dat komt zijn eetstoornis niet ten goede. Ik heb de school gevraagd of hij het nu al niet kan laten vallen en z'n tijd beter kan besteden, maar daar werd nogal vaag op gereageerd.

De school is op de hoogte van zijn (medische) problemen en van het gene wat hem dwars zit, maar daar wordt weing mee gedaan.

Voor nu gaat het wel goed met hem, maar er hoeft maar iets te gebeuren op school (laatste keer was het klok kijken, wat hij door z'n dyslectie niet kan, in het Frans!) en het gaat weer mis.

Hij heeft het voor de rest wel heel erg naar zijn zin op die school, ik had al voorgesteld om misschien naar een andere school te gaan kijken, maar hij wil graag blijven waar hij nu zit. Hij wil alleen dat het hem niet steeds onnodig moeilijk wordt gemaakt.

Nu kwam de huisarts met het idee om 'm naar jeugdzorg te sturen, zodat hij kan leren om beter met dit soort dingen om te gaan. Ik vraag me af wat ik aan jeugdzorg heb, zal mijn zoon er baat bij hebben? Kunnen ze er misschien voor zorgen dat de school met mijn zoon wil meedenken? Kortom, wie kan mij meer vertellen over jeugdzorg en evt. andere tips zijn ook welkom!!

Alvast bedankt!!