infp

  • Diane

    Heeft iemand ervaring met deze methode?

  • frans

    Welke methode

    dat staat er niet bij

  • Els

    Ik wil ook wel graag weten waar dat infp voor staat. Wat is dat voor methode?

    Bedoel je soms NOT therapie. INFP is volgens mij een afkorting van een naam van een instituut die de NOT therapie toepast. Als je dat bedoelt laat dat dan even weten. Ik ga namelijk met mijn zoon binnenkort met die therapie starten.

    Els

    (NOT is afkorting van Neuro Ontwikkelings Therapie)

  • Diane

    INFP staat voor Instituut voor Neuro Fysiologische Psychologie en is te vinden op de dyslexiepagina

  • Diane

    Staat voor Instituut voor Neuro Fysiologische Psychologie en staat op de dyslextiepagina.

  • Els

    Dan hebben we het in elk geval over dezelfde methode. Ik ga morgenochtend (met mijn zoon) voor een intakegesprek naar het infp in Leidschendam.

    Ik heb er nog geen ervaring mee, ken ook niemand die die therapie heeft gevolgd maar sta er wel heel positief tegenover. Als je wilt wil ik je wel op de hoogte houden.

    groetjes

    Els

  • Diane

    Graag

  • els

    ik ben vorige week voor intakegesprek geweest.

    Ik neem aan dat je de internetsite van infp hebt gelezen. Als je jezelf daarin herkent zou ik je zeker aanraden een afspraak te maken voor een intakegesprek. Vul voor jezelf ook het formulier in dat op de internetsite staat, dan kun je een beetje inschatten of die therapie voor jou geschikt zou kunnen zijn.

    Het eerste gesprek is gratis en daarna kun je beslissen of je ermee door wilt gaan.

    Er worden alleen oefeningen gedaan (bewegingen). Dus niets met lezen of schrijven. Je moet de oefeningen wel dagelijks doen. Of je ziek bent of niet. Dat vergt wel enige discipline.

    Wij gaan met onze zoon deze therapie gewoon proberen. Half december wordt ie uitgebreid getest en daarna krijgen we onze eerste oefeningen mee naar huis.

    Dus daarna kan ik je pas meer vertellen.

    Wij staan er postitief tegenover en hebben de gedachte: baat het niet… het schaadt in elk geval ook niet. Het is dan alleen zonde van de moeite en het geld. maar we blijven niet met de gedachte zitten van…. hadden we het niet toch moeten doen.

    Succes en hou me op de hoogte als je er ook aan gaat beginnen.

    Els

  • Diane

    Ik wacht even jullie ervaring hiermee af. Hou me op de hoogte a.u.b.

    Groet,

    Diane

  • Els

    Hoi Diane,

    Zoals beloofd hier het vervolg op het intakegesprek dat we gehad hebben .

    Gisteren is onze zoon uitgebreid getest. Alle bewegingen die hij zou moeten kunnen zijn getest. Rollen, lopen, kruipen, stand van handen, hoofd, kietelen, klok kijken, welke reflexen wel en niet aanwezig zijn. Testen duurde bijna 2 uur. Het is gebleken dat onze zoon een heleboel reflexen heeft die hij niet meer zou mogen hebben, en een aantal reflexen mist. Daardoor is hij minder geconcentreerd en heeft hij lees en rekenproblemen. Door bewegingsoefeningen moeten die reflexen onder controle komen en de klachten verminderen of zelfs weggaan. Het percentage dat baat heeft bij deze methode is 97% (volgens die therapeute). We hebben 1 oefening mee naar huis gekregen die we dagelijks moeten doen, duurt nog geen 5 minuten. Eind februari moeten we weer terugkomen en dan gaat ze kijken of oefening baat heeft gehad. Zo ja, dan krijgen we andere oefening mee en dat gaat zo door .Heeft een oefening geen baat dan moet je deze nog een periode doen. Ik ben best wel enthousiast over deze methode. Door de verklaringen die ze gaf vielen er bij mij heel wat stukjes op hun plek. Er zat zoveel herkenbaars in wat betreft het functioneren van mijn zoon.

    Ik weet dus niet wat jij er verder mee wil doen. Maar zoals ik eerder heb gezegd…. Ga eens praten met die therapeute. Eerste gesprek is gratis en vul voor jezelf die vragenlijst in die op de internetsite staat. Dan kun je al een beetje inschatten of je aan de voorwaarden voldoet.

    Ik hou je op de hoogte.

    Sterkte en fijne feestdagen

    Els