Wel leuk te lezen wat jij schrijft Henk! Mijn dochter van 10 heeft veel moeite met schrijven en spellen, dit levert de nodige frustraties op. Zeker als ze een toets heeft waar ze hard voor heeft geleerd en dan toch een slecht cijfer haalt. Gelukkig is er nu eindelijk een diagnose dyslexie gesteld waardoor zij anders beoordeeld wordt op haar toetsen voor school. Maar gelijktijdig is er ook een IQ test gedaan en nog wat onderzoeken en hier bleek uit dat zij ook hoogbegaafd is en hierdoor veel heeft comperseren. Ze leest enorm graag en veel en maakt hier ook weinig fouten mee, het ligt bij haar voornamelijk in het schrijven en spellen.

Ik ben sta nog in het begin van het hele proces en ben dus ook nog zoekende naar middelen om haar te helpen.

De kinderarts had in eerste instantie ook aangegeven dat zij ADHD zou hebben, aangezien ik zelf werkzaam ben met jongeren met adhd en aanverwante stoornissen was ik het hier totaal niet mee eens. Nu blijkt dat ze door haar hoogbegaafdheid zich eigenlijk gewoon verveelde in de klas en hierdoor met allerlei andere dingen bezig was dan de les. Ze zit nu in een klas met kinderen met hoogdbegaafdheid en heeft weer uitdaging in school, het gaat nu super en ja ze heeft dyslexie en dat vergt wat meer tijd, maar dat vindt ze nu niet meer zo erg.