Kurzweil en Vergoeding Ziektekostenverzekeraar

  • Berry Campagne

    Onze zoon Bryan is dyslectisch en zijn fijne motoriek is slecht. Hierdoor is zijn handschrift bijzonder slecht. Het bureau reactys (http://www.reactys.nl) heeft voor ons de aanvraag verzorgd. De ambulante begeleider van het bureau had al aangegeven dat de handicap dyslexie geen argument is voor het UWV. In de de aanvraag wordt dyslexie totaal niet genoemd. Uitsluitend de slechte motoriek en wat de gevolgen zijn voor mijn zoon als hij daar wat aan doet. Kost veel (negatieve) energie en tijd die niet in het eigelijk scholwerk gestoken kan worden.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

    Groetjes Berry

  • Berry Campagne

    Onze zoon Bryan is dyslectisch en zijn fijne motoriek is slecht. Hierdoor is zijn handschrift bijzonder slecht. Het bureau reactys (http://www.reactys.nl) heeft voor ons de aanvraag verzorgd. De ambulante begeleider van het bureau had al aangegeven dat de handicap dyslexie geen argument is voor het UWV. In de de aanvraag wordt dyslexie totaal niet genoemd. Uitsluitend de slechte motoriek en wat de gevolgen zijn voor mijn zoon als hij daar wat aan doet. Kost veel (negatieve) energie en tijd die niet in het eigelijk schoolwerk gestoken kan worden.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

    Groetjes Berry

  • angelique

    Hallo Allemaal,

    Wat een oerwoud in nl om te achterhalen waar je recht op hebt en waar dan/

    Ik heb 3 zoons met adhd en daar door ook n zwakke motoriek. Inderdaad kreeg ik voor de jongste en oudste na lang zoeken en van loket naar loket,via t uwv een laptop voor de oudste nu 5havo vorig jaar toern hij het kreeg,4 havo en de jongste een alpha smart dana hij zat toen in grp 8 nu 1 vwo.Helaas toen ik voor de middelste dito procedure bewandelden;zeiden ze dat hij niet in aanmerking komt omdat er het vermoeden was dat hij dyslexie had? nu is hij onlangs getest bij het ocgh en blijkt hij idd zeer beperkt te worden door zijn dyslexie,dus heb nu n officiele verklaring! ps. weet iemand of je de test van ong. 500 euro via verzekering of zo vergoed kunt krijgen? en wie weet waar ik moet zijn om voor hem de passende hulpmiddelen te krijgen cq vergoed krijg?

    Ben echt langzaam aan de wanhoop nabij,heb t gevoel of je overal alleen voorstaat.

  • Laudi

    Hoi Floortje,

    Ik heb n.a.v jou mail UWV vergoeding gevraagd voor de laptop van onze zoon.

    Helaas is dat niet gelukt. Reden: Dyslexie is géén handicap en dus valt het niet onder de vergoedingen via UWV. Ik moest het maar bij de gemeente proberen.

    Hoe bedoel je willekeur van instanties???

    Toch bedankt voor je tip. Als je niets probeert weet je zeker dat het niet lukt.

    Misschien ga ik de gemeente nog aanschrijven.

    Groeten Laudi

  • floortje

    Hoi

    Ook al zit uw kind op de basisschool wel een laptop aanvragen via het uwv

    Dan kan hij/zij er al vast mee oefenen.

    Ik heb ze alle drie aan gevraagd toen de kinderen in groep 7 zaten.

    Een voorbeeld brief kan ik u mailen.

    Floortje

  • floortje

    hoi

    Een voorbeeldbrief staat op moov.nl aanvraag laptop

    Floortje

  • irma

    hallo zou je mij die brief willen sturen .

    we hebben een zoon met een ernstige vorm van dyslexie.

    met vr gr irma

  • Anja Wingen

    Ik las op het forum dat jij een vergoeding van het UWV gekregen hebt.

    Ik zou graag van jou een voorbeeld brief ontvangen voor mijn dochters.

    Een dochter krijgt al een wajong-uitkering maar kreeg de speciaal aangeschafte Dyslexie bril a 1650 euro niet vergoedt van de ziektekosten.Daarnaast heeft ze ook therapie en zou een vergoeding zeer welkom zijn.

    Zou je mij aub de voorbeeld brief kunnen mailen.

    Heel fijn dat je ons behulpzaam wilt zijn en veel succes met je gezin gewenst.

    Mvg Anja Wingen

  • Stephanie

    Hoi Floortje,

    Kan je mij de voorbeeldbrief mailen?

    Mijn dochter heeft dyslexie en ik wil voor haar proberen Kurzweil en laptop vergoed te krijgen. Als het lukt laat ik het je weten.

    Gr. Stephanie

  • monique

    hallo Floortje.

    Ik wil ook graag proberen om de laptop of kurzweil vergoed te krijgen.

    wil je mij ook die voorbeeldbrief mailen.

    bedankt alvast

    gr. Monique