Kurzweil en Vergoeding Ziektekostenverzekeraar

  • PatrickBeckers

    Beste Floortje,

    ik las dat jij al met vergoedingen bezig bent of al hebt gehad. Nu zijn wij op het moment ook aan het kijken hoe het zit met de vergoedingen voor dyselctie. Zou jij voor ons wat informatie inclusief de begeleidende brief waarover je schreef naar ons willen sturen zodat wij het wiel niet opnieuw hoeven uit te vinden. We hebben 3 kinderen waarvan de oudste 2, 13 jaar en 9 jaar al een dyselectie verklaring hebben en de derde zit er ook aan te komen.

    Op het moment zijn we nog aan het twijfelen welke software we aanschaffen voor de kinderen kurzweil of sprint plus. Met welke software werken jullie en hoe gaat dit?

    Zijn er ook nog andere dingen waar we aan moeten denken? Het is behoorlijk veel maar als je het beste voor de kids wilt dan heb je het er wel voor over.

    In ieder geval alvast bedankt en heel veel succes met de kinderen.

    vriendelijke groet Patrick Beckers

  • Marjan

    Zoals zo velen zie ik, zijn ook wij bezig om voor onze zoon van 10 vergoeding te krijgen voor behandeling van Dyslexie en voor het programma Kurtzweil.

    Mag ik vragen of je je motivatie die je gebruikt hebt naar mij kan mailen?

    Daar wij ook dit willen aanvragen. En je dan een wat beter beeld hebt welke bewoordingen je moet gebruiken.

    Met vriendelijke groet,

    Marjan

  • guda

    Hai carin

    Onze zoon van 13 is dyslecties zijn fijne moteriek is zeer slecht. Wij kannen amper lezen wat hij op schrijft. Op de computer gaat dat al wat beter.

    Ik wilde wel een programa kopen op de komputer maat Kurzweil 3000 kost 1300 euro . Dat hebben we niet.

    Je kan bij je verzekeraar Unive niet aan kloppen. Die vergoeden niets.

    Gaat op school momenteel slecht.

    Hoe moet ik het bij UWV aanpakken en aanvragen????

  • els

    hoi

    we hebben het geprobeerd maar kregen te horen dat er alleen een laptop ed vergoed wordt als er ook sprake is van een motorische handicap?

  • Judith,

    Hoi allemaal,

    Ik heb drie kinderen en ze zijn dyslectisch.De twee oudste kinderen gedruiken kurzweil en alle kosten moest ik zelf betalen .Ik zou ook graag wat meer advies willen krijgen over uwv en hoe je een computer kan krijgen want mijn jongste zoon heeft het binnenkort ook wel nodig.Hij zit nu ik groep 7 en heeft nu een daisy spelen.

    Ik hoop dat ik bruikbare tips kan krijgen.

    groetjess

  • Jessy

    Uwv verstrekt geen vergoedingen en voorzieningen voor kinderen die alleen dyslexie hebben, alleen als de kinderen met dyslexie ook nog een ander, door een arts vastgesteld, handicap hebben kun je terecht bij het UWV. Het vorenstaande is al heel lang op deze manier geregeld en tot op heden nog niet veranderd.

  • Nancy

    Hallo Carin,

    Wij zijn ook bezig met het aanvragen van een vergoeding voor Kurzweil en toebehoren. Ik lees dat jullie de hele lijst vergoed hebben gekregen. Jij hebt een brief gemaakt? Mij hebben ze, UWV, de opdracht gegeven om de aanvraag te doen via het formulie leermiddelenzorg dat op de site te downloaden is.

    Onze zoon heeft naast zijn dyslexie-verklaring ook nog een motorisch onderzoek gehad, deze therapeut heeft ook nog zwart op wit in zijn verslag geschreven dat het noodzaak is om met laptop en kurzweil te gaan werken. Hoe is het bij jullie gegaan? Je bericht is al wat ouder, ben je tevreden over Kurzweil? Wat wij tot nu toe gezien hebben is geweldig. Ben benieuwd.

    Nancy

  • Heleen

    hoi Nancy,

    ik kreeg net van school het advies voor kurzweil voor onze zoon. De laatste bericht op internet was die van jou, vandaar dat ik kontakt met jou zoek. Heb je al iets van Carin gehoord en heeft het jou kunnen helpen? Je had naar een brief voor de aanvraag voor kurzweil gevraagd. Zou je deze of andere informatie ook aan mij door willen geven? Alvast bedankt.

    Groetjes Heleen

  • Maja

    Hallo,

    Mijn dochter in gr.7 heeft ernstige dyslexie en adhd.

    Ik ben ook bezig van alles voor haar te regelen. U helpt mij enorm met een voorbeeldbrief voor de uwv.

    Bij voorbaat dank.

    Maja

  • m. van summeren

    graag wil ik opweg geholpen worden met de aanvragen voor vergoedingen voor dyslysie