Kurzweil en Vergoeding Ziektekostenverzekeraar

  • Heidi Borgonjen

    Hoi Floor,

    Zou jij mij een voorbeeldbrief via de mail kunnen toesturen.

    Mijn zoon heeft dyslesie en op school gaan ze werken met Sprint plus.

    Daarvoor hrrft hij een laptop nodig en graag wil ik proberen deze via het U.V.W. vergoed te krijgen.

    Alvast bedankt,

    Gr Heidi

  • Corine

    Wil je mij a.u.b ook de voorbeeldbrief mailen.

    Wil graag ook informeren voor een laptop voor onze dochter met Dyslexie

  • Alienke

    Hallo,

    Zou je mij ook zo'n voorbeeldbrief willen mailen?

    Alvast dank!

    Alienke

  • floortje

    Dag allemaal,

    Een voorbeeldbrief voor het aanvragen van een laptop + toebehoren kunt u vinden op moov.nl laptop.

    Succes Floortje

  • jorg veneman

    hoy floortje

    ik heb ook een kind met diselexie en motorische stoornissen.

    zou je mij een copie van het aanvraag van de laptok met toe behoren

    willen mailen.want ik ben ook al een hele tijd bezig om er achter te komen

    hoe ik aan hulpmiddelen van mijn zoon te komen. want waar je ook belt

    ze schuiven het balletje steeds door.dus je zou mij heel erg helpen

    een stap in de goede richting .

    bij voorbaat dank

    jorg gerda en kevin veneman

  • floortje

    Als u kijkt op moov.nl laptop staat daar een voorbeeld brief.

    Ik hoop dat het u ook lukt. per uwv-kantoor is het verschillend.

    Groet Floortje

  • monique brinksma

    Hallo,ook wij zijn bezig voor onze zoon allerlei hulpmiddelen aan te schaffen vanwege zijn dyslectie.

    Op school hebben ze aangegeven dat Kurzweil het programma voor hem is,samen met een laptop. De kosten rijzen nu de pan uit !!!! Graag zou ik van jou de voorbeeldbrief ontvangen voor de aanvraag bij UWV voor een vergoeding van de laptop.Dat zou alweer schelen. Alvast bedankt,groeten Monique

    Heidi Borgonjen schreef:

    >

    > Hoi Floor,

    >

    > Zou jij mij een voorbeeldbrief via de mail kunnen toesturen.

    > Mijn zoon heeft dyslesie en op school gaan ze werken met

    > Sprint plus.

    > Daarvoor hrrft hij een laptop nodig en graag wil ik proberen

    > deze via het U.V.W. vergoed te krijgen.

    >

    > Alvast bedankt,

    > Gr Heidi

  • Carin

    Hallo allemaal,

    ik heb onlangs een hele lijst met hulpmiddelen vergoed gekregen van het UWV. De voorbeeldbrieven die ik gebruikt heb zijn het makkelijkst te downloaden van www.moov.nl/page/School/Laptop. Klik dan op begeleidende brief en op aanvraag. Je moet de brieven natuurlijk aanpassen aan jullie zoon/dochter maar dat is niet zo moeilijk. Op www.uwv.nl kun je vinden naar welk kantoor jullie aanvraag moet.

    Wat je allemaal mee moet sturen:

    - kopie ID-kaart

    - burgerservicenummer

    - offerte

    - kopie rapport van degene die dyslexie heeft vastgesteld (niet alleen dyslexieverklaring)

    - verklaring van degene die adviseert welke middelen er gewenst zijn (was bij ons ook degene die dyslexieverklaring had opgesteld)

    Wat wij vergoed hebben gekregen:

    - laptop

    - Kurtzweil 3000 Pro scan+ leerstation kleur

    - Microsoft Office Student

    - Laptop rugtas

    - scanner (een beetje een snelle is handig)

    - verzendkosten van Lexima

    - virusscanner (denk eraan dat een laptop in 3 jaar wordt afgeschreven en dat het virusprogramma ook voor 3 jaar moet zijn, dit hadden wij over het hoofd gezien)

    - training voor het optimaal gebruik van Kurtzweil

    Wat wij vergeten zijn maar wellicht ook vergoed wordt:

    - koptelefoon

    - muis

    - aanlegkosten ISDN-lijn of draadloos modem als dat er nog niet is

    Het meeste hebben we bij Lexima (heeft ook een website waar veel op te vinden is) gekocht. Ik denk wel dat het helpt als zoveel mogelijk artikelen bij dezelfde leverancier gekocht worden. UWV kent Lexima en Lexima kent UWV wat denk ik ook de afhandeling vergemakkelijkt. Het prettige van Lexima is dat de keuze van alle artikelen zeer beperkt is en dat alles bij elkaar past. Je hoeft dan nauwelijks meer alle specificaties door te spitten. Zowel Lexima als UWV zijn telefonisch goed bereikbaar en als je de vragen goed stelt zeer behulpzaam. UWV heeft het streven om binnen 6 weken de aanvraag te behandelen.

    succes met de aanvraag.

    Carin

  • Evelien

    Hallo Carin,

    Ik heb een vraagje over je posting. Wat is het UWV? Ik weet niet anders dat het voor re-integratie en tijdelijk inkomen is. Ik hoop dat je me snel duidelijkheid over kan verschaffen.

    Evelien

  • yolanda

    Hoi allemaal,

    Mijn zoon is ernstig dyslectisch. verder heeft hij niets. Nu wordt er gezegd dat als hij de komende schooljaren goed mee wilt komen hij een laptop met benodigde software nodig heeft. Nu zit hij nog in groep 5.

    Wie heeft waar ervaring mee, zijn onderzoeker/begeleider zegt dat Kurzweil eigenlijk pas nodig is in groep 8 (als wennen voor het voortgezetonderwijs) Maar wat moet ik dan aanschaffen of is Kurzweil nu toch al erg handig.