Xlens

  • Monique

    Mijn zoon heeft ook bijna een jaar zo'n bril. Zijn eerste reaktie was toen hij die bril op had gezet “zo dat kijkt fijn”. Voor mij zegt dat toch al heel wat. Zijn prestatie zijn heel goed vooruit gegaan (van Avi 5 naar Avi 9). Vanmiddag moet ik weer op controle komen, dus ben benieuwd. Wat mij altijd verbaasd heeft is dat wat je ook leest over X-lens dat er altijd beweerd word dat ze bij x-lens zeggen dat het dyslexie oplost, mij is dit nooit verteld. Er is altijd gezegd dat het een hulpstuk is. Eens dyslexie altijd dyslexie.

    Groetjes Monique

  • Freek

    Xlens werkt wel degelijk!

    Voor je de bril kan aanschaffen krijg je een degelijk onderzoek, hierbij wordt gekeken of de bril wel effect zal hebben. Mocht dit niet zo zijn dan krijg je hem niet eens.

    En als ze hem aanraden dan heb je altijd nog de garantie dat als het niet werkt je gewoon al je geld terug krijgt! dus geen resultaat geen kosten!

    Op internet gaan allemaal wilde verhalen de ronde, veel gebaseerd op de zelfde onderzoeken dat het niet zou werken, dit heeft mij ook heel erg aan het twijfelen gemaakt. Als ze de bronnen vermelden en die nagaat kom je er al snel achter dat de negatieve teksten en bronnen afkomstig zijn van mensen die er zelf een comercieel belang aan hebben dat de bril wordt afgekraakt. Ik noem een Tom Braams die zijn methode enkel goed vindt en alles daaromheen onzin etc.

    Ik ben zelf een volwassenen met dyslexie en had er erg veel last van, voor volwassenen zijn er weinig behandel methodes. Omdat ik mijn geld terug zou krijgen als het niet werkt heb ik de stap gezet en heb een test laten doen.

    Ik heb nu een bril met een groen en een blauw glas, het is even wennen maar als je hem echt de 5 uur per dag draagt werkt het heel goed. ik lees nu weer boeken en heb er plezier in. Ook op mijn werk krijg ik meer complimenten en het gaat een stuk beter! ik denk op korte termijn eindelijk weer promotie te gaan maken!

    Wat ik dus eigenlijk wou zeggen, ga er heen, laat je testen en voorlichten. Alleen op deze manier weetje of het voor jouw of je kind wel of niet werkt. En werkt het niet? geld terug…

  • pieter

    Ik heb twee zoons met een dyslexie verklaring. We hebben ze beiden laten onderzoeken op geschiktheid voor Xlenzen. De een wil graag zo'n bril, maar de ander ziet het echt niet zitten. Hij is bang om uitgelachen te worden. Ik ben op zoek naar de ervaringen van iemand waarbij de Xlenzen niet werkten en die hun geld terug gekregen hebben. Yvette schreef:

    >

    > wie heeft ervaring met bril of contactlenzen van Xlens ter

    > bevordering van het lezen bij kinderen?

  • freek

    Beste Pieter,

    Het probleem van uitlachen wordt voorkomen als de kinderen op school vertellen wat het is waarvoor het is en wat het doet. Eventueel aangevuld met een spreekbeurt. Het negatieve idee van de klas is dan zo over.

    Geld terug regels staan op de website van Xlens, Als het terrecht is is het heel eerlijk.. Als de bril niet is gedragen nemen ze de bril niet terug maar dat is mijn inziens eerlijk..

    Gewoon proberen dus en ervaar dat het wel werkt….

  • Saskia t.l

    Omdat onze zoon ook moeite heeft met lezen willen wij misschien ook zo'n bril aanschaffen.

    Alleen onze zorgverzekeraar IZA heeft hier nog nooit van gehoord en vergoed dus ook niets.

    Zou graag willen horen hoe dat bij anderen is gegaan

  • Nicole

    Hoi allemaal,

    Ik heb 2 kinderen die Xlens gebruiken en alle 2 (13 en 17jaar) zijn er super tevreden mee.

    Mijn dochter heeft altijd haar bril op op school, als ze hem niet op heeft mist ze hem.

    En de verhalen over dat de brillen duur zijn vind ik overdreven. je kunt de montuur zo duur maken als je wilt.

    En zoals ze zeggen bij Xlens: niet goed, geld terug. Ik raad het iedereen aan.

    Succes voor iedereen

    Nicole

  • jentien

    Wij gaan morgen voor onze zoon. ik vind het een heel logisch verhaal. En lieve mensen, die negativiteit over de prijs: ineens mag het niets kisten? Wat kost dyslexiesoftware? Wat kost een gewone bril? Wat kosten medicijnen als je ergens last van hebt? Overal wordt (dik) op verdiend, en dan moet de xlens ineens tegen kostprijs? Wat een flauwekul. Ik hoop van harte dat onze zoon er wat aan gaat hebben, hij is 13 en zal waarschijnlijk voor de contactlenzen gaan, want dat is ook mogelijk.

  • Thea

    Ik heb een zoon met zeer zware dyslexie. Twee jaar terug hebben wij voor hem zo'n bril aangeschaft. Deze bril geeft mijn zoon veel meer rust en hij ging ook direct makkelijker (en met veel plezier) lezen. Deze bril helpt hem echt enorm en hij is er dan ook super zuinig op. Ik zou het echt iedereen met dyslexie aanraden.

  • Laura

    Thea, hoe oud is je zoon (om een idee te hebben…). Misschien is dit ook iets voor mijn zoon

  • Karin

    Hallo,

    Ik heb een zoon van bijna 12 jaar! Hij is zwaar dyslectisch.

    Ik heb vorige week een stuk gelezen over de xlens/bril!

    Maar ik ben nog erg aan twijfelen of het wel echt werkt.

    Wie heeft er ervaring mee en zou mij daar iets over kunnen vertellen?