Xlens

  • yvonne

    Ik ga dinsdag met mijn zoon van 9 jaar een test doen. Ik heb geen idee of het helpt. Als het echt zoveel helpt zal ik het zeker laten weten.

  • Bardina

    Ik ben ook lang in twijfel geweest over xlens voor mijn dochtertje Amber,ben naar lang zoeken en google

    terecht gekomen op de site Instituut voor kleurenpunctuur in Amsterdam,

    daar hebben ze ook kleurenbrillen in allerlei kleuren er staat dan bij elke kleur vermeld waar het voor is,

    geel zou dan de beste zijn (geel:concentratie/versterking zenuwstelsel.)

    Een bril met gele glazen(van het merk Prisma) kost E48,00 een setje met 3 verschillende kleuren E78,00.

    Maar ik heb met haar overlegt en voor kinderen met Dyslexie zou geel het beste zijn,maar lees zelf maar

    op de site www.kleurenpunctuur.nl

    Zeg niet dat de xlens niet goed is ofzo maar dit is een heel wat goedkoperen oplossing voor het probleem,

    en altijd eerst te proberen.

  • Monique

    Hallo

    Wij hebben voor onze dochter ook een X lens bril aangeschaft

    Ze is 10 jaar en zit in groep 7

    Ze heeft hem nu 4 maanden minimaal 5 uur per dag op!

    Op school heeft ze voorin de klas uitgelegd waar deze bril voor is en iedereen accepteerd het.

    Hij staat nog blits ook!!

    Er vragen wel vaak mensen ;waarom heb jij je zonnebril op? dat vindt ze grappig.

    Ze heeft dyslexie,deze bril geeft haar zo'n rust in haar hoofd! geen hoofdpijn meer,niet meer moe uit school!

    Niet meer autoziek,en het lezen en leren gaat op school beter!!

    Ze heeft pas een test weer gehad bij x lens en is met 20 % vooruit gegaan!!

    Ik raad deze bril echt aan!!!

  • Corine

    Hallo carla,

    Mijn zoon heeft sinds 2,5 week de bril en zet hem zelf op zonder dat hij er aan herrinnerd hoefd teworden.

    Dat zegt al voldoende . Hij zegt zelf dat het veel rustiger word en hij minder moe wordt met lezen. Is ook te merken al.

    Auto ziek was eerst ook een probleem maar nu geen last meer van gehad.

    tot nu toe zijn de bevindingen super.

    Iemand had het over brillen met kleur die voor bepaalde dingen zouden helpen maar als het aan onze zoon ligt dan wil

    hij absoluut geen geel, deed zeer aan zijn ogen en dat zij hij ook van licht blauw en roze. Dus een kind kiest zijn eigen kleur, wat voor hem goed is en waar hij prettig door kijkt.

  • marja

    Mijn zoon is net 16 en heeft een xlens bril met donkerblauwe glazen, hij draagt hem alleen op school, heeft het goed uitgelegd op school, en iedereen accepteerd het.

    hij heeft de bril nu 3 maanden en vanmiddag moeten we weer op controle…..ben benieuwd. zijn eigen bevindingen erover zijn positief, laatste school examens gingen ook veel beter….

  • Paula

    Ik ben een meisje van 14, en heb sinds kort een Xlens-bril.

    Toen ik ergens een foldertje zag liggen was ik in de eerste instantie heel positief. Veel dingen kwamen overeen en ik had er ook last van. Toen ik verder nadacht wilde ik het eigenlijk ook weer niet. Ik bedoel ik ben een tiener, dan ga ik toch niet door school met zo'n dom ding met gekleurde glazen lopen? Ik las op de site dat lenzen ook konden en was dat van plan. Toen ik daar was werd dat me afgeraden, omdat het 1-jaars lenzen waren en dat 3x zo duur was. Ik heb nu een bril, draag hem voornamelijk thuis, maar heb hem vandaag voor het eerst gewoon in de klas gedragen. Eerst zette ik hem alleen onder een overhoring op, als iedereen als z'n blaadje had zodat niemand het echt zou opvallen. Er werd leuk door de klas op gereageerd, ze vroegen gewoon wat het was en wilde het proberen. Dat ging een stuk makkelijker dan ik had verwacht!

    Toen ik twijfelde of ik een Xlens wilde kwam ik op deze site terecht, en ik dacht nu moet ik ook wel wat plaatsen. Hier had ik wel wat nuttige info gevonden. Maar er kwamen toch wel heel wat meevallers toen ik in Zeist was. Om die voor twijfelaars op een rijtje te zetten:

    - Je hoeft de bril (maar) 5 uur per dag te dragen en in de vakantie 2 uur, je kan dus rustig beginnen en hoeft hem niet perse gelijk op school te dragen

    - Als je 3 jaar lang 5 uur per dag de bril draagt ben je ervan af! ik dacht zelf dat het de bedoeling was altijd zo'n bril te dragen

    En wat je overal al leest, maar wat ik dan toch niet zeker wist wil ik echt nog bevestigen: het werkt!! Ik heb hem nu nog geen 2 weken maar merk dat ik langere stukken kan lezen, maar dat ik het met gewoon kijken ook fijner vind! Zonder een bril krijg ik veel sneller hoofdpijn. Ik draag hem meestal zelfs meer dan 5 uur per dag omdat het zo fijn kijkt!

  • vanessa van geffen

    mijn dochter van 12 heeft ook de bril……maar na een aantal keren gedragen te hebben wil zij m absoluut niet meer op….\ij wordt er misselijk van zegt ze…wie heeft hier ervaring mee???

  • Marjon

    Hoi Marjon (naamgenoot),

    Mijn zoon Max (11) heeft dyslexie, getest in mei 2009. Hij heeft de ernstige vorm en een dyslexie verklaring. Ben al 4 jaar met school een orthopedagoog/psychologe bezig, met extra hulp voor het lezen. Loop al die tijd overal tegenaan; school die eerst niet mee wilde werken, als er iets met Max was (emotioneel/psychisch….), dan belde ik zelf naar ‘de hulp’. Als ik dan dingen aangaf, dan was/waren er ineens wel diverse dingen die hem misschien zouden helpen. Zoals dyslexie lettertype, leeslineaal, apart werken in de klas……… Ik voelde me heel vaak niet begrepen, of ze me niet geloofde en ook alleen in het probleem van dyslexie. Bij ons in de familie komt het ook totaal niet voor!

    Sinds 3 weken weet ik pas van Xlens, nog nooit iemand had mij hier ooit iets over verteld. En had er zelf ook nog nooit van gehoord. Ben me er nu al 3 weken helemaal in aan het verdiepen. Heb zelfs al een test gedaan bij Xlens, afgelopen woensdag. Verbluffend, met de blauwe glazen zijn leessnelheid verhoogd met 18%. Heb hem zelf de keus gelaten of hij het wilde of niet. Hij moet er namelijk mee naar school en hij moet het natuurlijk ook even beseffen/op hem in laten werken. Dat hij niet droomde, maar misschien eindelijk vooruit kan op school en zich niet constant de minste hoeven te voelen. Nou, hij hoefde niet lang na te denken, gisteren al een montuur gekocht, nu nog de glazen. Moet even met Xlens bellen hoe dit allemaal precies in zijn werk gaat….?

    Zie dat jou dochter hem nu al een jaar heeft. Mijn vraag aan jou is nu: zien jullie al vooruitgang bij jullie dochter, of is het niet geworden wat jullie gehoopt hadden?

    Tevens las ik, de vraag van jou; of je haar nu toch ook op dyslexie moet laten testen? Neem aan dat jullie hier zelf al uit zijn, mits de bril heel goed werkt, zal dit misschien niet meer helemaal nodig zijn. Aan de andere kant kan je haar natuurlijk altijd laten testen!

    Groet,

    Marjon

  • Marjon

    Hoi Bardina,

    Ik ben ook aan het twijfelen geweest. Maar ben woensdag toch naar Xlens gegaan om te testen. Onze zoon heeft ernstige dyslexie en we zijn al jaren op zoek naar iets dat hem vooruit kan helpen. Had nog nooit van Xlens gehoord, tot 3 weken terug een vader van een vriendje van hem een krantenartikel bracht.

    Ben met onze zoon op zoek gegaan naar een bril met gele en blauwe glazen…. Hem deze op laten zetten en uitlaten proberen. Er gebeurde niets. Ook heb ik die site van kleurenpunctuur oid bekeken. Gekeken naar wat er bij de omschrijvingen stond….., voor onze zoon zouden verschillende kleuren kunnen. Dus moeilijk, moeilijk……. We hebben toen samen besloten om toch naar Xlens te gaan. Woensdag zijn we geweest en blauw kwam als heel positief uit de bus. Hij was alleen al tijdens deze test met 18% in zijn leessnelheid vooruitgegaan. Je snapt het misschien al…… Het gaf onze zoon gelijk enorme rust en ook nu 3 dagen later, vind ik dat er rust van hem uitgaat, omdat hij nu weet dat er wel iets is wat hem uit zijn onzekerheid kan gaan halen.

    Gisteren hebben we een montuur uit wezen zoeken en morgen bestel ik de glazen. Die goedkopere dingen daar geloof ik niet in, zeker niet als mensen zoveel last van dyslexie hebben. Er moet iets in de glazen van Xlens zitten, waardoor deze mensen geholpen worden. Het verdwijnt/geneest niet, maar het zal wel beter kunnen worden.

    Ik heb de stelling: wat is duur? Als onze zoon er mee vooruitgaat/positief zelfbeeld kan gaan krijgen? Ik denk dat dat niet opweegt tegen het plezier wat je je kind ermee kan brengen! Dat is niet te betalen…..

  • Marjon

    Hoi Carla,

    Ik zie dat jullie zoon van 12 ook een Xlens bril heeft. Hem nu alweer een poosje gebruikt. Mijn vraag is: hebben jullie alweer een test gehad bij Xlens en zo ja, is hij er mee vooruit/nog meer mee vooruit gegaan.? Mag ik misschien ook weten welke kleur glazen jou zoon heeft?

    Onze zoon van 11 heb ik afgelopen woensdag laten testen. Heb nl sinds 3 weken pas via via van Xlens gehoord. Was er zeer benieuwd naar en wilde het uitproberen…..! Was ongelooflijk; met de blauwe brillenglazen had onze zoon al een vooruitgang van 18% op de leessnelheid.

    We zijn nu al in het stadium van bestellen. Ben gisteren een montuur met hem wezen kopen, nu de glazen nog bestellen en erin laten zetten. Morgen contact opnemen met Xlens om te vragen hoe ik dit precies allemaal moet regelen????

    Groet,

    Marjon